حکم اعدام برای قاچاقچی «بازی مرکب» به کره شمالی


حکم اعدام برای قاچاقچی «بازی مرکب» به کره شمالی

شخصی که سریال «بازی مرکب» را به کره شمالی قاچاق کرده بود، به اعدام محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش خبرگزاری Radio Free Asia (RFA) حاکی از آن است که مردی که نسخه‌هایی از سریال پرفروش نتفلیکس «بازی مرکب» (Squid Game) را به کره شمالی قاچاق کرده بود، پس از دستگیری در حال پخش این برنامه به دانش‌آموزان یک دبیرستان توسط مقامات به اعدام محکوم شد.

خبرگزاری مستقل RFA که مقر آن در ایالات متحده است، به نقل از منابع گزارش داد که این سریال از چین بر روی درایو‌های فلش USB قاچاق شده است و قاچاقچی با جوخه تیراندازی با مرگ روبه‌رو می‌شود.

خبرگزاری RFA گزارش داد: دانش‌آموزی که این درایو را خریداری کرده بود، به حبس ابد محکوم شد؛ در حالی که شش نفر دیگر که این سریال را تماشا کردند به پنج سال کار سخت محکوم شدند و معلمان و مدیران مدرسه اخراج شده و به کار در معادن دورافتاده تبعید شدند.

در دسامبر ۲۰۲۰، کره شمالی قانون «حذف تفکر و فرهنگ ارتجاعی» را تصویب کرد که ورود و انتشار مطالب فرهنگی مانند فیلم، نمایشنامه، موسیقی و کتاب را در این کشور ممنوع می‌کند. این اقدام عمدتاً با هدف جلوگیری از انتشار رسانه‌ها از کره جنوبی و ایالات متحده انجام می‌شود و افرادی که در حال توزیع یا مصرف آن‌ها هستند، مجازات می‌شوند.

بر اساس گزارش‌های گسترده، در آوریل امسال مردی به دلیل فروش درایو‌ها و سی‌دی‌های حاوی مطالب کره جنوبی در ملاء عام اعدام شد.

سریال «بازی مرکب» منبع خشم دیکتاتوری بوده است. سایت تبلیغاتی کره شمالی Arirang Meari این درام را به عنوان «واقعیت غم‌انگیز جامعه وحشی کره جنوبی» به تصویر کشید.

گزارش RFA نشان می‌دهد که نگرانی عمومی زیادی در مورد سرنوشت دانش‌آموزان دبیرستانی وجود دارد و افراد بیشتری می‌توانند در تحقیقات دخیل باشند.

بیشتر بخوانید

خالق «بازی مرکب» به ساخت سری دوم آن فکر می‌کند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی