واریز سود سهام عدالت سال 98 |‌ پرداخت سود 94درصد و سهام 4درصد


واریز سود سهام عدالت سال 98 |‌ پرداخت سود 94درصد و سهام 4درصد

سازمان بورس درباره پرداخت سود سهام عدالت سال 98 از واریز 94 درصد سود و 4 درصد هم سهام به حساب دارندگان سهام عدالت خبر داد. حسن شجاعی رییس کمیسیون اصل نود مجلس روز یکشنبه 30 آبان ماه سال جاری در توییتی نوشت، این کمیسیون پیگیر عدم واریز 10 درصد از سود سهام عدالت مربوط […]

حسن شجاعی رییس کمیسیون اصل نود مجلس روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری در توییتی نوشت، این کمیسیون پیگیر عدم واریز ۱۰ درصد از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ است.

ورود کمیسیون اصل نود به موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت

۱۰ درصد از سود سهام عدالت ۵۰ میلیون سهامدار از سال ۹۸ پرداخت نشده و با گذشت ۸ ماه، هنوز از سود سهام سال ۹۹ هم خبری نیست. سهامداران منتظر ورود کمیسیون اصل نود به این موضوع در آینده نزدیک باشند.

خبرنگار فارس در این زمینه پرسش‌هایی به سازمان بورس ارسال کرد که امروز پاسخ آن از سوی سازمان برای انتشار واصل شد.

همچنین بخوانید: شورای عالی بورس در خصوص تقسیم سود سهام عدالت تصمیم می‌گیرد

جزییات اشتباه بزرگ چند ماه اخیر پیرامون میزان سود نقدی پرداخت شده به سهامداران عدالت

اینکه گفته می‌شود ۱۰ درصد از سود سهام عدالت باقی مانده و به حساب مردم واریز نشده، صحت ندارد. در واقع مبلغ باقیمانده بسیار کمتر از ۱۰ درصد است و حدودا ۹۴ درصد از سود به صورت نقدی به مردم پرداخت شده است.

همچنین مابقی سود به این صورت است که حدود ۴ درصد از آن به سبب افزایش سرمایه شرکت گل گهر سیرجان به تعداد سهام مردم افزوده شده و تعداد سهام مردم افزایش پیدا کرده است و حدود ۲ درصد به علت پرداخت نکردن سود از سوی شرکت مخابرات است؛ بنابراین طی دو مرحله در مرحله اول ۵۰ درصد سود به مردم پرداخت شده است و حدود ۴۴ درصد دیگر هم در مرحله دوم به مردم پرداخت شد. ۴ درصد به صورت افزایش تعداد سهام و حدود ۲ درصد هم همچنان پرداخت نشده است.

۲ درصد سود باقیمانده را شرکت مخابرات واریز نکرده است

سازمان از طریق مراجع حقوقی در راستای اخذ سود از شرکت مخابرات اقدام کرده است، زیرا بر اساس قانون شرکت مخابرات مکلف بوده است که مبالغ را به حساب سهامداران واریز کند که تاکنون این شرکت از واریز این وجوه سرپیچی کرده است. اگر شرکت مخابرات نیز سود را به حساب سپرده‌گذاری واریز کند، آن مبلغ ۲ درصد باقی مانده هم به مردم پرداخت خواهد شد.

در واقع این که بیان شده که تاکنون ۹۰ درصد سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، بدین معنا بوده است که ۹۰ درصد از مبالغ سود شرکت‌هایی که سهامشان در پرتفوی سهامداران است، مبلغ مورد نظر را به حساب سپرده گذاری پرداخت کردند، ولی سپرده‌گذاری حدودا ۹۴ درصد از سود نقدی افراد را پرداخت کرده است.

بیشتر بدانید: هک سامانه سهام عدالت شایعه است | اطلاعات سهامداران محفوظ است

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403