ساخت باغ معلق در دانشگاه سوئیس


معماری و ساخت و ساز همیشه آئینه ای از فناوری های روز و تکیه بر مواد و...

 ساخت باغ معلق در دانشگاه سوئیس

معماری و ساخت و ساز همیشه آئینه ای از فناوری های روز و تکیه بر مواد و مصالح موجود بوده و به همین دلیل دانشگاه فنی زوریخ در حال اجرای پروژه ای با استفاده از هوش مصنوعی و روبات هاست که در نظر دارد در نهایت باغی معلق ایجاد کند.

به گزارش سیناپرس، تیمی از متخصصین دانشگاه زوریخ با رویکردی جدید از طراحی و ساخت هوشمند، پروژه احداث یک باغ معلق را اجرا می کنند که نشان می دهد سازه های آینده به چه شکل ساخته می شوند.

این پروژه به نوعی از باغ های معلق باستانی بابل الهام گرفته شده و به همین دلیل با نام ملکه بابلی یعنی سمیرامیس شهرت دارد. این طرح در سال ۲۰۱۹ آغاز شده و ماحصل یک همکاری بین انسان و طراحان هوش مصنوعی است. ایده کلی این اثر توسط استادان معماری این دانشگاه یعنی فابیو گرامازیو و ماتیاس کوهلر ارائه شده و طرح نهایی این پروژه نیز با قرار دادن الزامات اولیه مانند اندازه، ضرورت آبیاری و سبک ساخت، از طریق مجموعه ای از مدل های کامپیوتری و الگوریتم های یادگیری ماشین به دست آمد.

 ساخت باغ معلق در دانشگاه سوئیس

گفته می شود در طول فرآیند طراحی، تیم اجرایی ممکن است موقعیت یکی از غلاف ‌های بزرگی را که ساختار این باغ را تشکیل می‌ دهد، تغییر داده یا چیدمان پانل ‌های تشکیل دهنده سطح آن را عوض کنند. به گزارش سیناپرس،نرم‌ افزاری که توسط این تیم تحقیقاتی ایجاد شده، با کمک هوش مصنوعی بلافاصله هندسه ساختار کلی و سایر پانل‌ها را برای تطبیق با این تغییرات تنظیم کرده و مطمئن می ‌شود که بنا همچنان وزن خود را تحمل کرده و ایستا خواهد ماند.

پروفسور کوهلر در این رابطه اعلام کرد: مدل کامپیوتری ایجاد شده، به ما امکان می دهد روند طراحی مرسوم را معکوس و محدوده طراحی کامل یک پروژه را بررسی کنیم. پس از رسیدن به طراحی نهایی، ساخت و ساز توسط یک تیم انسانی دیگری انجام می شود. به گزارش سیناپرس،در نهایت مجموعه ای از چهار بازوی روباتیک ، چندین قطعه سنگین از بخش های سازه را در جای خود نگه داشته و در خاتمه روبات ها این طرح ها را اجرا خواهند کرد.

در حال حاضر باغ معلق سوئیسی سمیرامیس، در حال ساخت در کارگاه ویژه دانشگاه بوده و سپس قطعه قطعه به محل نصب نهایی خود ارسال می شود. این باغ باید در این محل به طور کامل مونتاژ شده و در بهار آماده پذیرش خاک و بذر آینده باشد. پیش بینی می شود اثر ایجاد شده طی همکاری روبات ها، هوش مصنوعی و انسان، به یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس مبدل شده و شهرت قابل توجهی پیدا کند.

مترجم: زهرا همراز
منبع: techcrunch

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی*  ساخت باغ معلق در دانشگاه سوئیس [کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم