مردم انتظار معجزه از استاندار جدید را نداشته باشند


مردم انتظار معجزه از استاندار جدید را نداشته باشند

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باوجود مشکل بیکاری و کم‌آبی در این استان نباید انتظار معجزه از استاندار جدید در کوتاه مدت داشت، گفت: این استان تا چند سال آینده با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

اقبال عباسی چهارم آذرماه در آئین تکریم و معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به چالش‌های موجود در این استان، اظهار کرد: بزرگترین چالش این استان نرخ بالای بیکاری است که دو دلیل عمده در تشدید این مشکل تاثیرگذار است.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری افزود: نرخ مشارکت در این استان ۴۳ درصد است و همین مسئله عامل افزایش نرخ بیکاران در این استان می‌شود، دومین عامل در تشدید بیکاری چالش کم‌آبی است.

وی با بیان اینکه افق توسعه چهارمحال و بختیاری بر مبنای کشاورزی، گردشگری و صنعت است، گفت: به‌علت کم‌آبی امکان تخصیص آب به طرح‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری وجود ندارد و در سرمایه‌گذاری دچار مشکل هستیم.

عباسی با تاکید بر اینکه باوجود مشکل بیکاری و کم‌آبی در چهارمحال و بختیاری نباید انتظار معجزه از استاندار جدید در کوتاه مدت داشت، خاطرنشان کرد: این استان تا چند سال آینده با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه‌های چالش‌برانگیز آبی در این استان، توضیح داد: پروژه آبرسانی بن- بروجن حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما در بخش آبگیر دچار سکته شده و پروژه به کما رفته، این پروژه بیمار نیازمند یک عمل جراحی است.

وی افزود: تونل گلاب و سد و تونل کوهرنگ ۳ زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و باید مطالبات مردم این مناطق پرداخت شود، پروژه تونل بهشت‌آباد در صورت اجرا چهارمحال و بختیاری را ویران می‌کند.

عباسی با بیان اینکه عدالت در توزیع بودجه باید در دستور کار قرار بگیرد، عنوان کرد: شیوه بودجه‌ریزی باید در کشور تغییر کند و سهم بیش‌تری از بودجه به استان‌ها اختصاص داده شود تا بتوانند در راستای توسعه هزینه کنند.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کارهای بسیاری در چند دهه اخیر در کشور انجام شده است، اما به‌علت حجم بالای مشکلات این خدمات گاها نمود عینی ندارد.

وی با اشاره به احداث ۳۵۹۰ مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: همچنین در چهار سال گذشته ۱۸۰۰ واحد نیمه‌تمام مسکن مهر تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گرفت و ۱۸۰۰ قطعه زمین در طرح مسکن ملی به واجدان شرایط واگذار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم