56 درصد دانش‌آموزان بردسکنی در مدارس عشایری و کانکسی تحصیل می‌کنند


56 درصد دانش‌آموزان بردسکنی در مدارس عشایری و کانکسی تحصیل می‌کنند

مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: از 1600 دانش‌آموز این شهرستان 900 دانش‌آموز معادل 56 درصد در مدارس عشایری و کانکسی تحصیل می‌کنند.

علی‌اکبر چراغیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر ۱۶۰۰ دانش‌آموز با ۱۳۰۰ معلم در ۱۷۰ مدرسه و ۷۰۰ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین از وجود ۲۸ مدرسه عشایری با ۷۶۰ دانش‌آموز و ۱۰ کلاس کانکسی با ۱۴۰ دانش‌آموز در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: برای حذف مدارس کانکسی از ظرفیت خیران استفاده می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن عنوان کرد: امسال سه مدرسه کانکسی در شهرستان حذف می‌شود و به زودی مدرسه مناسبی برای دانش‌آموزان احداث و جایگزین می‌شود، متأسفانه برای حذف تمامی مدارس کانکسی اعتبار مورد نیاز را نداریم.

وی مطرح کرد: برخی مدارس که قدیمی و خشت و گلی بوده‌اند و از سویی امنیت لازم را برای دانش آموزان نداشتند بالااجبار از کانکس استفاده می‌کنیم.

چراغیان تصریح کرد: چون بیشتر مدارس کانکسی در مناطق عشایری هستند به همین دلیل نمی‌شود برایشان ساختمانی در یک مکان مشخص احداث نمود برای همین باید به صورت کانکس بوده و قابلیت جابجایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه گرمایش این مدارس با هیترهای فن‌دار تامین می‎‌شود، گفت: هر چند مدارس کانکسی به آب و برق مجهز هستند اما سرعت اینترنت اصلاً مناسب نیست.

سرعت کم اینترنت مشکل جدی دانش آموزان

مدیر آموزش و پرورش بردسکن اینترنت ۷۰ درصد دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بیشتر قسمت کوهپایه و درونه مشکل اینترنت دارند به طوری که به دلیل سرعت پایین اصلاً امکان ارسال فایل و دانلود نیست.

وی همچنین عنوان کرد: اگر چه وضعیت اینترنت شهرهای انابد و شهرآباد خوب است ولی در روستاها اصلاً خوب نیست و دانش آموزان مشکل جدی در این خصوص دارند.

چراغیان یادآور شد: در مجموع یک سوم کل مساحت شهرستان اینترنت وضعیت خوبی ندارد که۲۵۰۰ نفر از دانش آموزان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه کندی سرعت اینترنت، آموزش مجازی را با مشکل مواجه کرده است، مطرح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌ها ۷۵ درصد دانش‌آموزان در سامانه شاد حضور دارند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن تصریح کرد: اگر چه عدم آنتن دهی تلفن همراه و نداشتن گوشی یا تبلت از جمله مشکلات دانش‌آموزان به خصوص در روستاها و مناطق کوهپایه است اما در این مناطق معلمان با توزیع درس‌نامه پیگیر آموزش دانش‌آموزان هستند.

وی در ادامه نرخ ترک تحصیل دانش‌آموزان را در منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود ۲ درصد اعلام نمود و اظهار کرد: باوجود اینکه با شیوع کرونا آموزش و پرورش هم دستخوش مشکلات فراوانی شد ولی با درایت و برنامه‌ریزی بازماندگان از تحصیل به آموزش فراخوانده شدند.

چراغیان تصریح کرد: غیرحضوری بودن کلاس‌ها نه تنها باعث افت تحصیلی و کاهش روابط اجتماعی شده بلکه موجب استفاده از فضای مجازی بدون محدودیت شده است.

وی گفت: هر چند تلاش می‌شود که بازمانده از تحصیل نداشته باشیم ولی برخی خانواده‌ها وقتی دیدند کلاس‌ها غیر حضوری شده فرزندان خود را به سرکار فرستادند حتی برخی برای کار در نانوایی به تهران رفتند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن افزود: اگر چه ویروس کرونا ضربه‌های بسیاری به حوزه آموزش وارد نمود، اما توانستیم جبران کنیم و نرخ گذر را به حالت تعادل برسانیم، اکنون به گونه‌ای شده که با قبل کرونا اختلاف زیادی نداریم.

تعطیلی یک مدرسه به دلیل کرونا

چراغیان ادامه داد: اگر چه رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از مواد ضدعفونی کننده و ماسک در فضای کلاس ضروری است ولی به دلیل شور و هیجان دانش‌آموزان بعضاً ممکن است هنگام تردد و تجمع پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود که در این مهم باز هم مدیران و معلمان تذکرات بهداشتی را به دانش‌آموزان می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن با اعلام اینکه بیش از ۸۵ درصد دانش‌آموزان و معلمان واکسن زده‌اند، در خصوص وضعیت بهداشت مدارس اظهار کرد: در جلسه‌ ستاد کرونای شهرستان تفاهم‌نامه‌ای با شبکه بهداشت و درمان شهرستان به امضا رسید تا به صورت مشترک از مدارس بازدید داشته و در صورتی که مشکل نداشتند اجازه بازگشایی داده شود.

وی گفت: پس از گرفتن تست در یک مدرسه غیردولتی توسط کارشناسان بهداشت و مشاهده شدن موارد مشکوک برای سلامت باقی دانش آموزان مدرسه به مدت یک هفته تعطیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است