سیستان و بلوچستان کمترین سرانه فضاهای آموزشی کشور را دارد


سیستان و بلوچستان کمترین سرانه فضاهای آموزشی کشور را دارد

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شاخص سرانه فضاهای آموزشی استان با کشور فاصله دارد، گفت: ما کمترین سرانه فضاهای آموزشی را داریم و انتظار است با همراهی تمام فرمانداران، دستگاه های اجرایی و همکاری خیران میانگین فضاهای آموزشی استان را به میانگین کشوری برسانیم.

به گزارش ایسنا- حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان افزود: افزایش نرخ رشد دانش آموزی در سیستان و بلوچستان مایه مباهات و افتخار است باید ظرفیت‌ها را درست کنیم و بودجه سال آینده نیز که بر اساس توسعه متوازن استان‌ها است و ما هم در این راستا حرکت می‌کنیم

استاندار بیان کرد: افزایش نرخ رشد دانش آموزی در این استان سبب نیازمندی به ساخت سالانه ۲هزار کلاس درس شده است که برای تحقق این امر می‌توان از ظرفیت خیران استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در سه موضوع توسعه فضاهای آموزشی، بهداشتی و آبرسانی، علاوه‌بر ورود خیران باید به صورت ویژه آنها را دنبال کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس پروژه های اولویت دار را اعلام کند تا در بر اساس نیازها در اولویت جهت تأمین اعتبار و اتمام پروژه قرار گیرد.

مدرس خیابانی گفت: مدرسه سازی و دسترسی دانش آموزان به مدارس، سبب جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان شده است.

رییس انجمن هاسب (همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان) نیز در این نشست افزود: سرانه فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان ۳.۳ مترمربع بوده در حالیکه این سرانه در بالاترین استان هشت مترمربع و بیشتر از آن است و این استان با میانگین کشور ۲.۵ مترمربع فاصله دارد.

محمدرضا واعظ مهدوی افزود: در سیستان و بلوچستان ۲ میلیون مترمربع کمبود فضای آموزشی داریم که برای احداث آن اعتباری افزونبر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال نیاز است تا به میانگین کشوری برسیم.

وی ادامه داد: با ساخت یک‌هزار کلاس در سال در سیستان و بلوچستان فقط توانسته‌اند از کاهش سرانه فضای آموزشی از میزان فعلی جلوگیری کنند.

رییس انجمن هاسب گفت: اگر بخواهیم در سال آینده این سرانه را حفظ کنیم باید ۲ هزار کلاس در سیستان و بلوچستان بسازیم.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در استان با وجود تمام تلاش ها و فعالیت های گسترده تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله ۲.۵ متری دارد.

رضا سرحدی نیا با اشاره به اینکه در ۶ ماه امسال در سیستان و بلوچستان ۵۷۰ کلاس ساخته شده است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال یک‌هزار و ۱۰۰ کلاس درس با همراهی نهادهای انقلابی و خیران ساخته شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری