آمریکا چند شرکت چینی فعال در زمینه محاسبات کوانتومی را به لیست سیاه خود اضافه کرد


دولت ایالات متحده با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، چندین شرکت چینی را که در حوزه برنامه‌های محاسبات کوانتومی فعالیت می‌کنند، به لیست سیاه تجاری خود اضافه کرد. حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا ادعا می‌کند که برخی از این شرکت‌ها در حال کمک به توسعه برنامه محاسبات کوانتومی ارتش چین هستند. اقدام اخیر در حالی صورت...

آمریکا چند شرکت چینی فعال در زمینه محاسبات کوانتومی را به لیست سیاه خود اضافه کرد
دولت ایالات متحده با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، چندین شرکت چینی را که در حوزه برنامه‌های محاسبات کوانتومی فعالیت می‌کنند، به لیست سیاه تجاری خود اضافه کرد.
حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا ادعا می‌کند که برخی از این شرکت‌ها در حال کمک به توسعه برنامه محاسبات کوانتومی ارتش چین هستند. اقدام اخیر در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌های بین ایالات متحده و چین در چند وقت اخیر بر سر وضعیت تایوان و سایر مسائل افزایش یافته است.
ظاهرا در آخرین اقدام دولت ایالات متحده، هشت شرکت فناوری مستقر در چین به دلیل تلاش‌های محاسباتی کوانتومی برای ارتش چین وارد لیست سیاه این شرکت شدند. از زمان دولت قبلی ترامپ، تعداد شرکت‌های موجود در این لیست که به نوعی تهدید امنیت ملی نیز محسوب می‌شود، افزایش پیدا کرده است.
وزارت بازرگانی ایالات متحده همچنین اعلام کرد که ۱۶ فرد و نهاد فعال در چین و پاکستان به دلیل مشارکت در «فعالیت‌های هسته‌ای محافظت نشده پاکسان یا برنامه موشک‌های بالستیک» به این لیست اضافه شده‌اند. در مجموع، ۲۷ نهاد جدید از چین، ژاپن، پاکستان و سنگاپور به لیست سیاه ایالات متحده اضافه شدند و انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو نیز به صورت جداگانه وارد این فهرست شده است.
جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای گفت:
فهرست‌های جدید از حمایت فناوری آمریکایی در زمینه پیشرفت‌های نظامی چین و روسیه و فعالیت‌های مربوط به منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای مانند فعالیت‌های هسته‌ای محافظت نشده پاکستان یا برنامه موشک‌های بالستیک جلوگیری می‌کند.
تامین‌کنندگان شرکت‌های موجود در لیست سیاه ایالت متحده، اکنون باید پیش از فروش اقلام خود مجوزهای لازم را دریافت کنند و احتمال رد شدن درخواست آن‌ها نیز وجود دارد.
بزرگترین شرکت حاضر در این لیست، هواوی است که سال ۲۰۱۹ به دلیل تهدید امنیت ملی ایالت متحده وارد لیست سیاه این کشور شده بود. این امر ارتباط غول مخابراتی چین را با برخی از تامین کنندگان اصلی خود قطع و تولید گوشی‌های جدید را برای این شرکت دشوار کرده است. همچنین هواوی و ZTE در ماه گذشته با محدودیت‌های شدیدتری روبرو شده بودند که کار را برای آن‌ها سخت‌تر از قبل می‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس