26 هزار صندوق قرض‌الحسنه با تسهیل‌گری بسیج در کشور راه‌اندازی شده است


26 هزار صندوق قرض‌الحسنه با تسهیل‌گری بسیج در کشور راه‌اندازی شده است

اصفهان - ایرنا - مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: 26 هزار صندوق قرض‌الحسنه با تسهیل‌گری بسیج و بدون نگاه تصدی‌گری در کشور راه‌اندازی شده است که 401 صندوق در هفته بسیج امسال رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، سردار محمد زهرایی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح های رفع محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار داشت: نگاه ما با تشکیل این صندوق های قرض الحسنه، حمایت از اقتصاد خرد و کارگاه‌های کوچک خانگی و رونق بازار کار خانواده های کم برخوردار است.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی کشور در ۶ استان بصورت آزمایشی ۲ هزار پنل (سلول) خورشیدی و نیروگاه در دستور کار خود قرار داده است که اصفهان بیشترین سهم را دارد و با بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با چهار درصد سود توانسته است ۴۰۰ پنل خورشیدی را در هفته بسیج بهره برداری کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به حمایت از صنایع خرد و خانگی بمنظور مهاجرت معکوس افزود: پنل خورشیدی کمک زیادی به صنعت برق کشور و صنایع غیر آب بر در مناطق خشک می کند.

وی خاطرنشان کرد: برای سال آینده ایجاد ۲۰ هزار پنل خورشیدی در این جهت پیش بینی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه طرح‌های محرومیت زدایی با اولویت ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و یکهزار و ۸۷ محله حاشیه‌ شهر اجرا می شود، ادامه داد: ما تامین آب شرب و کشاورزی روستاها و ایجاد پنل خورشیدی در نقاط کم آب و خشک را بعنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده ایم و به سمت اشتغال مشاغل خُرد اما غیر آب بر حرکت کردیم.

زهرایی از افتتاح ۲ هزار و ۵۵۳ طرح بسیج سازندگی در کشور خبر داد و گفت: ۵۵۸ طرح مربوط به استان اصفهان بوده است.

وی گفت: بسیج منطق تبدیل تهدیدها به فرصت ها ست و نماد مردم سالاری دینی از طریق اَبَر نهاد مردمی بسیج در انقلاب اسلامی شکل گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه ظرفیت نیروی انسانی هر کشور بزرگترین سرمایه است که اگر درست استفاده نشود، بزرگترین آسیب نیز محسوب می شود، افزود: ظرفیت پر نشاط و با انگیزه نقش آفرینی مردم در اوایل انقلاب با هشت سال دفاع مقدس و اکنون با قدرت بیشتر در عرصه خدمت رسانی، محرومیت زدایی و نزدیک کردن مردم به مبانی دینی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: بسیج دیگر آن ویترین تعریف شده و محدود داشتن کارت بسیج و حضور در پایگاه بسیج نیست، بلکه امروزه بسیجی بودن به جهادگری و عمل در میدان و کار و نقش آفرینی همچون کرونا است.

وی با اشاره به اینکه ما ظرفیت بسیج را به همه دولت ها معرفی کرده ایم، ادامه داد: عیان کردن مردم سالاری دینی با تعریف شرایط انقلاب اسلامی وظیفه بسیج است و دولت سیزدهم نگاه ویژه و اعتقاد به این امر داشته است.

به گزارش ایرنا، امروز ۵۵۸ طرح توسط بسیج سازندگی در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403