معاون دادستان کل کشور: مطالبه‌گری مردم جای نگرانی ندارد


معاون دادستان کل کشور: مطالبه‌گری مردم جای نگرانی ندارد

مشهد- ایرنا- معاون دادستان کل کشور گفت: نباید نگران مطالبه گری مردم بود، زیرا شناسایی مطالبات و حل خواسته‌ها و مشکلات مردم، منجر به همراهی آنها می‌شود.

رضا خشنودی روز پنجشنبه در نخستین نشست تخصصی اخلاق اجتماعی در مدیریت شهری در مشهد افزود: امروز عصر روشنگری است و باید مردم را آگاه کرد.
وی خاطرنشان کرد: ابتدا باید مردم را نسبت به حقوق خود آگاه و سپس اقناع‌ کرد، زیرا اگر مردم به درستی اقناع شوند دیگر جای هیچ نگرانی بابت اقدامات خارج نشین‌ها و تکفیری‌ها وجود نخواهد داشت.

خشنودی اضافه کرد: احقاق حقوق عامل ضروری است، مدیران دستگاه‌های خدمت رسان در رفع مشکلات مردم باید نقش آفرینی کنند، وظیفه دادستان نیز نظارت و مطالبه‌گری از آنها است.
معاون دادستان کل کشور افزود: مسوولان باید با تلفیق اخلاق حرفه ای، قانون‌مداری و خردورزی به سمت مردم بروند و خود را در آگاه‌سازی مردم مسوول بدانند، رسانه نیز پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت است و باید به وظیفه خود عمل کند.
خشنودی خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی مشخص شد که اگر بخواهیم به صورت تمام عیار در مقام ایفای حقوق مردم برآییم باید کارگروهی برای هماهنگی دستگاه‌های متولی تشکیل شود که تشکیل این کارگروه به استانها ابلاغ شده است.
وی گفت: در سامانه گزارش های مردمی، مشخص شده مردم چگونه می‌توانند مشکلات خود را اعلام کنند، در شهرستانها نیز کارگره حقوق عامل فعال است.
معاون دادستان کل کشور تاکید کرد: دادستانها مکلف به رسیدگی به اقداماتی هستند، که منجر به تضییع حقوق عامه می شود، صرف نظر از اینکه این اقدامات مجرمانه باشد یا نباشد.

خشنودی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در برخورد با جرایم و پرونده‌های مختلف مطابق قانون اعمال نظر می‌کند و یک سیاست غلط ممکن است پیامدهای غلطی در پی داشته باشد.

اولین نشست حقوقی تخصصی اخلاق اجتماعی در مدیریت شهری در قالب پیش‌نشست‌های اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی با مشارکت شهرداری مشهد، دانشگاه امام صادق (ع) و اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق (ع) شعبه خراسان، در مشهد برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...