فرماندار سبزوار: حمایت از کارآفرینی، توسعه اقتصادی را در پی دارد


فرماندار سبزوار: حمایت از کارآفرینی، توسعه اقتصادی را در پی دارد

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: کارآفرینی رودیدای بر پایه کار، خلاقیت، ابتکار، فناوری و رفع نیازهای جامعه است که حمایت از آن تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

سیدمجتبی علوی‌مقدم روز پنجشنبه در رویداد کارآفرینی شهرستان سبزوار افزود: تلاش کارآفرینان برای رفع نیازهای جامعه است لذا مانع زدایی و پشتیبانی همه جانبه برای تسهیل پیمودن این مسیر ضروری است.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه بیشتر امکانات، تجهیزات و اعتبارات در اختیار دستگاههای دولتی است اما عمده تلاش و همت حوزه کار و تولید، از سوی کارآفرینان و بخش خصوصی صورت می گیرد، لذا انتظار می رود بخش دولتی با فراهم نمودن زیرساخت ها مشوق کارآفرینان و فعالان این حوزه باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به ویژگی های کار و کارآفرینی گفت: کارآفرین خلاق برای هر موضوع ایده ای جدید دارد که لازم است مدیران این فرصت را در اختیار آنها قرار دهند تا با استفاده از امکانات نظام به خلق ایده های خود بپردازند.

علوی‌مقدم با اشاره به برخی ویژگی های کارآفرینی افزود: ارائه ایده، خلق ایده های جدید، نظم و انضباط، اعتماد به نفس و قدرت رهبری از لازمه های کارآفرینی است.

وی اظهار داشت: امروز اهمیت توجه به کارآفرینی نسبت به گذشته بیشتر شده است چرا که نظام جمهوری اسلامی با بهره گیری از ظرفیت جوانان خلاق، پویا و مستعد در آستانه یک جهش بزرگ قرار گرفته است که حمایت از کارآفرینی و خلق ایده های جدید به شدت احساس می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار افزود: وجود فشارهای ظالمانه و تحریم ها علیه ملت ایران، توجه به موضوع کار، کارآفرینی، خلق ایده های جدید و فراهم کردن زمینه های اشتغال جوانان و توجه به نسل جوان را بیش از گذشته مطرح کرده است.

علوی‌مقدم خاطرنشان کرد: توجه به اصل ۴۴ و سپردن اقتصاد به مردم، نگاه به درون با توجه به توان علمی و منابع انسانی سرشار، لازمه شتاب اقتصادی و توسعه کشور در بخش های مختلف است.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد با بهره مندی از ۲ شهرک و ۷۰ واحد صنعتی و همچنین ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامپروری، از قطب‌های تولیدی خراسان رضوی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق