معاون فرمانداری اردکان کمک خیران و صنایع به ورزش بانوان را خواستار شد


معاون فرمانداری اردکان کمک خیران و صنایع به ورزش بانوان را خواستار شد

یزد - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان با بیان اینکه ورزش دختران دچار محرومیت است و کمتر دیده می شود ، گفت: لذا، نگاه مهربانی افراد خیر و صاحبان صنایع شهرستان به ورزش بانوان، زمینه پیشرفت و توسعه فعالیت های ورزشی آنها را فراهم می کند .

به گزارش ایرنا ، رقیه کرمانیان روز پنجشنبه در آیین رونمایی از پیراهن تیم بانوان بسکتبالیست اردکان با قدردانی از حمایت خانواده ها ، حامیان مالی هیات بستکبال بانوان شهرستان، افزود: همراهی و دلسوزی اولیا و مربیان زمینه رشد بانوان ورزشکار را ایجاد کرد و اولین قدم ها در این مورد برداشته شد.

وی با بیان اینکه رفع معضل مالی باعث ایجاد نیروی محرکه برای ورزشکاران است، تاکید کرد که آنها با فراغ بال برای اعزام به مسابقه های مختلف کشوری اقدام کنند .
معاون فرمانداری اردکان اظهارکرد: استعدادیابی و تعامل مسئولان اداره ورزش و جوانان و هیات های ورزشی با آموزش و پرورش مساله ای است، باعث شد که توان نهفته دانش آموزان شناسایی و قهرمانان بزرگی پرورش می یابد .
کرمانیان یادآور شد: تعامل و استعدادیابی در بحث ورزش نیازمند ارزیابی دقیق و ایجاد ارتباط مجموعه اداره ورزش و جوانان با ورزشکاران و اداره های مرتبط است و بر همین اساس می‌توان در این زمینه به صورت متمرکز و جامع برای توسعه ورزش شهرستان برنامه‌ریزی کرد

معاون فرمانداری اردکان کمک خیران و صنایع به ورزش بانوان را خواستار شد

.

همچنین دبیر هیات بسکتبال استان یزد با بیان اینکه ورزشکاران، همواره انسان های موفقی در زندگی فردی و اجتماعی هستند، گفت: این قشر فعال هم در بعد قهرمانی و همگانی فعالیت های خوبی دارد و به عبارتی می توان گفت این حوزه بیش از گذشته متحول شد.

حمیدرضا حدادزاده اظهارکرد: بانوان ورزشکار باید جایگاه واقعی خود را بیابند و اصول پیشرفت را هم بسنجند .

وی یادآور شد: بانوان ورزشکار می توانند با مشارکت فعال و بازگویی مشکل و موانع پیش رو ، جایگاه برابری همردیف مردان را فراهم کنند چرا که ظرفیت های خوبی در حوزه ورزش بانوان استان ، خصوصا اردکان وجود دارد.

حدادزاده با بیان اینکه بهره گیری از مربیان مجرب در ورزش بانوان همواره مورد تاکید است، گفت: هم اکنون کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز و حتی کمبود فضاهای ورزشی در حوزه بانوان بیش از گذشته احساس می شود و از طرفی دیگر نیز تفکیک جنسیتی بیش از گذشته فعالیت های این قشر را تحت الشعاع قرار داد.

وی اظهار کرد: زنان ورزشکار به دلیل نبود حامی ورزشی نمی توانند آنگونه که باید و شاید فعالیت مستمر در فعالیت های ورزشی داشته باشند.

تیم بانوان بسکتبالیست اردکان که با استعدادیابی تشکیل شد، همگی ساکن شهرستان هستند و برای حضور در مسابقه لیگ استان یزد در حال تمرین هستند .

در شهرستان اردکان ۳۷ هیات ورزشی فعالیت دارد که تاکنون ۶ هزار و ۲۵۰ نفر ورزشکاران سازماندهی و بیمه شدند که ۶۰ درصد آنها مرد و بقیه بانوان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار