بسیجیان کرمانشاهی با آرمان‌های والای شهدا تجدید بیعت کردند


بسیجیان کرمانشاهی با آرمان‌های والای شهدا تجدید بیعت کردند

کرمانشاه - ایرنا - صدها نفر از بسیجیان کرمانشاهی روز پنجشنبه با حضور در گلزار شهدای این شهر ضمن بیعت با آرمان‌های شهدا، امام (ره) و انقلاب اسلامی اعلام کردند تا آخر پای ارزش های انقلاب ایستاده‌اند و گوش به فرامین رهبر معظم انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بسیجیان کرمانشاهی به مناسبت هفته بسیج در کنار مسئوولان، فرماندهان نظامی و اقشار مختلف جامعه در مراسم «عطر افشانی و غبار روبی» مزار شهدا با سر دادن شعارهایی در حمایت از آرمان های حضرت امام (ره)، انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس با آرمان های والا شهدا بار دیگر تجدید بیعت کردند.

بسیجیان سلحشور با سربندهایی منقش به شعار «یا حسین (ع)»، «یازهرا (س)» «ما ملت شهادتیم» و «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده» بار دیگر آمادگی خود را در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی اعلام کردند.

بسیجیان کرمانشاهی در این آیین معنوی همچنین یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای گمنام را نیز گرامیداشتند و با قرائت فاتحه و نثار گل بر روح پرفتوح همه شهدا صلوات فرستادند.

در این آیین همچنین بسیجیان کرمانشاهی یاد و خاطره سردار شهید «قاسم سلیمانی»؛ سردار دلها را نیز گرامیداشتند.

این جمعیت دلداده شهدا همچنین پوسترهایی از حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، سردار شهید سلیمانی نیز در دست داشتند.

بسیج کلید طلایی مشکلات کشور است

در این مراسم مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، تفکر و روحیه بسیجی را راه حل و کلید طلایی حل مشکلات کشور دانست و گفت: تفکر بسیجی همواره چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن توانسته است کارهای بزرگی در کشور انجام بدهد و برای مشکلات کشور راه گشا باشد.

سردار «ناصر باباخانی» کمک همه جانیه بسیجیان در بحران شیوع بیماری ویروس کرونا، به تمام اقشار جامعه به ویژه محرومان ، دستگاه های اجرایی و ارگان ها را مصداق بارز و به روز خدمت رسانی بسیجیان به مردم برشمرد که همیشه و در همه حال کمک رسان مردم هستند.

برنامه‌های هفته بسیج استان کرمانشاه

برنامه های هفته بسیج امسال از روز شنبه ۲۹ آبان آغاز شد و تا روز جمعه پنجم آذر با شعار «بسیج پاره تن مردم» ادامه دارد که آزادسازی ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی با مشارکت بسیج مهمترین اقدامات این هفته است.

اعزام تیم‌های درمانی و بهداشتی به مناطق محروم، راه‌اندازی میز خدمت در بخش‌های مختلف، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان و ارائه مشاوره‌های حقوقی به مردم، برگزاری برنامه «آبروی محله» و تجلیل از خانواده شهدا، ادامه نهضت کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستاها، جشنواره جهادگران علم و فناوری و تجمع بزرگ بسیجیان بخشی از برنامه های هفته بسیج امسال در کرمانشاه بود.

سازمان بسیج مستضعفین که در گذشته با نام نیروی مقاومت بسیج شناخته می‌شد، در پنج آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به‌طور قانونی فعالیت خود را آغاز کرد.

امسال از ۲۹ آبان تا پنجم آذر هفته بسیج نامگذاری شده و ویژه برنامه های گرامیداشت این هفته با شعارهای بسیج - پاره تن مردم، بسیج - گره گشایی و توسعه، بسیج - خادم و مدافع مصلحت و سلامت پیگیری می شود.

استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط