استاندار مرکزی: گسترش حمل و نقل ریلی از الزامات توسعه اقتصادی است


استاندار مرکزی: گسترش حمل و نقل ریلی از الزامات توسعه اقتصادی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: گسترش حمل و نقل ریلی از الزامات اقتصادی است و برای تحقق این مهم باید برنامه‌ریزی‌های مدونی در استان دنبال شود.

«فرزاد مخلص‌الائمه» عصر پنجشنبه در آئین راه‌اندازی قطار مسافری چهار ستاره اراک - مشهد در ایستگاه قطار اراک، افزود: حمل و نقل ریلی مزیت‌های فراوانی دارد که برای توسعه آن باید به تامین زیرساخت‌های لازم توجه شود.

وی ادامه داد: توسعه حمل و نقل ریلی باعث می‌شود مسافران در سفری ایمن و با آرامش با قطار به هر نقطه کشور سفر کنند و نتیجه آن کاهش تصادفات رانندگی و کاهش مصرف سوخت است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: با توجه به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف این استان، توسعه شبکه ریلی می‌تواند در حمل و نقل کالا از این استان به نقاط مختلف کشور نقش‌آفرینی کرده و هزینه‌ این فرآیند را به کمترین حد ممکن برساند.

استاندار مرکزی: گسترش حمل و نقل ریلی از الزامات توسعه اقتصادی است

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قطار چهارستاره اراک - مشهد چند ماهی تعطیل بود که گلایه‌مندی مردم را به دنبال داشت و راه‌اندازی مجدد آن ظرفیت ارزشمندی برای مردم استان مرکزی است.

«محمدحسن آصفری» افزود: با توجه به ایمنی بسیار بالا و هزینه بسیار پایین قطار، گسترش حمل و نقل ریلی کشور باید در اولویت برنامه‌های دولت باشد.

وی ادامه داد: ۲ خطه کردن قطار اراک - قم و افزایش سرعت قطار یکی از نیازهای اساسی و خواسته به حق مردم است چرا که استفاده از هواپیما برای سفر به تهران آنچنان که باید به صرفه نیست و مردم بیشتر تمایل دارند با قطار به پایتخت سفر کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساماندهی حریم خط ریلی اراک به خصوص تا محدوده روستای ضامنجان برای جلوگیری از حوادث نیز یکی دیگر از خواسته‌های مردم اراک است که انتظار می‌رود اداره کل راه‌آهن اراک نسبت به آن توجه ویژه داشته باشد.

قطار چهارستاره اراک - مشهد همه روزه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از اراک حرکت و ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در مشهد توقف می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر