تعداد بستری‌ و ترخیصی‌ کرونا در قم برابر شد


تعداد بستری‌ و ترخیصی‌ کرونا در قم برابر شد

قم - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در شبانه روز گذشته در حالی که 32 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری شدند، به همین تعداد نیز ترخیصی داشتیم، از این رو تعداد بستری‌ها و ترخیصی‌های کرونایی استان مساوی شد.

به گزارش عصر پنج‌شنبه روابط عمومی دانشکاه علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر در گفت‌وگویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به چهارم آذرماه ۴۰ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس بیمارستان‌های قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به فوت ۲ تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود گفت: در حال حاضر ۱۴۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم تحت معالجه و درمان قرار دارند که ۲۸ تَن از آنها به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

قدیر افزود: از ۲۰۰ آزمایش کرونای انجام شده نتیجه ۱۸ مورد مثبت شد.

رئیس علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون همگانی کرونا در قم یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۷۸۹ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

وضعیت کرونایی قم مطابق رنگ‌بندی ارائه شده توسط اپلیکیشن ماسک از نخستین روز آبان‌ماه جاری زرد و نسبتا پرخطر می‌باشد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید ۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌ است./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس