دز سوم واکسن کرونا فقط واکسن ایرانی؟/ پاسخ وزیر بهداشت


دز سوم واکسن کرونا فقط واکسن ایرانی؟/ پاسخ وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت: با وجود دانشمندان و امکانات خوبی که در کشور داریم، بهترین واکسن ها را در انواع پلتفرم ها در ایران تولید می کنیم. برای تایید یک واکسن، مراحل مختلفی طی می شود و دانشمندان زیادی آن را ارزیابی می کنند. در مراحل کارآزمایی بالینی واکسن ها، ایمن و اثربخش بودن واکسن ها بررسی می شود.

به گزارش خبرآنلاین از وبدا، بهرام عین‌الهی افزود: خرسندیم که برای تزریق دُز سوم، از واکسن های ایرانی استفاده می کنیم. براساس پیش بینی های کمیته ملی واکسن، میزان نیاز به واکسن رازی کووپارس را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام می کنیم. مصرف داخلی برای ما اولویت اول است، اما مازاد بر مصرف داخلی، اجازه صادرات واکسن را می دهیم تا به مردم سایر کشورها کمک کنیم و بتوانیم تاییدیه های بین المللی را کسب کنیم. در حال حاضر نیز کمیته ملی واکسن مصوب کرده که واکسن سازهای داخلی تا سقف ۲۰ درصد تولیداتشان می توانند صادرات داشته باشند.

وی ادامه داد: با سرعت بالای واکسیناسیون در کشور و بعد از تزریق دو دُز واکسن کرونا، نیاز است دُز سوم برای افرادی که ۴ ماه از زمان تزریق دُز دوم آنها گذشته به ویژه برای افراد گروه پرخطر تزریق شود، اما در آینده نیز احتمال نیاز به این واکسن ها وجود دارد، که اطمینان قلبی داریم که مجموعه هایی مانند موسسه رازی، به خوبی اقدام به تولید واکسن می کنند. این مجموعه یک قرن قدمت و امکانات پیشرفته ای دارد و امروزه در کنترل بسیاری از بیماری ها به ما کمک می کند.

4747

کد خبر 1576637

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس