زاکانی: زیست شهیدان با عنصر بندگی و اخلاص شکل می‌گیرد


زاکانی: زیست شهیدان با عنصر بندگی و اخلاص شکل می‌گیرد

تهران_ ایرنا_ شهردار تهران اعلام کرد: زیست شهیدان با عنصر بندگی و اخلاص، جوهره معرفت و قیام و استقامت شکل می‌گیرد و این سه عنصر کنار هم که جمع می‌شود ندای «ارجعی الی ربک» را می شنوند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدا و گرامیداشت شهید مدافع حرم مرتضی عبدالهی که در مسجد صفا برگزار شد، افزود: شهید به جای طلبکار بودن خود را بدهکار می داند و در طول تاریخ که به شهدا نگاه می کنیم متوجه می شویم چگونه سوختند تا پرچم به دست ما برسد.

وی ادامه داد: امروز خدا به ما توفیق داد تا ببینیم هنوز آن شهدا هستند که در عرصه های مختلف با تمام وجود حاضر می شوند و چیزی آن ها را از عرصه خارج نمی کند و یکپارچه جوش و خروش هستند.

شهردار تهران افزود: به عنوان فردی که خدا توفیق داد در کنار رزمندگان در جبهه باشم فهمم آن بود که زیست شهیدان با عنصر بندگی و اخلاص، جوهره معرفت و قیام و استقامت شکل می گیرد.

زاکانی ادامه داد: با موجودی و با ویژگی های طرف هستیم که برای همه وجود دارد و ما باید دست به انتخاب بزنیم و هرچه دُز اخلاص بالاتر باشد معجزه خدا می شویم و هرچقدر معرفت و اخلاص بالا باشد در آن زمان ما اوج میگیریم.

وی اضافه کرد: هرچقدر قابلیت قیام و شجاعت ما در میدان های مختلف بالا باشد قیمت ما بالا می رود.

وی با تاکید بر این نکته که شهید دیگر خود را محاسبه نمی کند و همه چیز را خدا می بیند گفت: ما که در این محافل می نشینیم و از بزرگی آن ها یاد می کنیم وظیفه داریم به آنها اقتدا و به سمت آنها حرکت کنیم.

شهردار تهران افزود: آن فردی که چند صباحی بیشتر می ماند و زندگی می کند نبرده است و آنکه همه چیز خود را خدا قرار می دهد، خدا هم به همان اندازه به او ارج و قرب می دهد.

زاکانی با تاکید بر این نکته که باید پای رهبر معظم انقلاب بایستیم ادامه داد: روزی به معظم له گفتم ما بچه جنوب شهر هستیم و کمی هم زمان شاه را دیدیم و اگر امام راحل (ره) نبود گوشه جوب و دیوار افتاده بودیم و امام خمینی (ره) بود که ما را آزاد کرد و بعد از رحلت راحل این آزادی را به دست رهبری شما می بینیم.

در پایان این جلسه از تنی چند از خانواده معزز شهدا و جانبازان با حضور شهردار تهران تجلیل و قدردانی شد.

همچنین با حضور زاکانی از دیوارکوب خیابان جنب مسجد صفا که به نام شهید مدافع حرم مرتضی عبدالهی مزین شده بود رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر