بسیج خلخال برای حل مشکل اشتغال گام بر می دارد


بسیج خلخال برای حل مشکل اشتغال گام بر می دارد

اردبیل_ایرنا_ فرمانده سپاه خلخال گفت: بسیج این شهرستان همه توان خود را برای حل مشکل بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی جدید در منطقه بکار گرفته است.

به گزارش ایرنا ،سرهنگ جهانبخش عطایی در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه خلخال افزود : با پرداخت 30 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه زمینه ایجاد اشتغال برای بخشی از بیکاران این شهرستان در سال جاری توسط بسیج فراهم شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج افزود: در کنار انجام حمایت های لازم بسیج از مجریان طرح های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی، بسیج برای کمک به مجریان سایر طرح های اشتغال زای این منطقه اعلام آمادگی می کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال گفت: با هدف حمایت از طرح ایجاد مشاغل خانگی ۹۸ صندوق اعتباری خرد زنان در این شهرستان توسط بسیج فعال شده و هم اکنون موجودی صندوق‌های اعتباری این قرض‌الحسنه ها به بیش از 88 میلیارد ریال رسیده است.

وی اظها کرد: 50 درصد از موجودی صندوق های خرد زنان بسیج خلخال به مبلغ چهار میلیارد ریال از محل آورده اعضای صندوق و 44 میلیارد ریال نیز از سوی صندوق توسعه کارآفرینی امید تامین شده است.

وی به راه اندازی اردوهای جهادی برای محرومیت زدایی در مناطق روستایی از سوی بسیج خلخال اشاره کرد و افزود: در طول سال جاری 140 گروه جهادی به مناطق کم برخوردار روستایی این شهرستان اعزام و در عرصه های مختلف به مردم خدمت رسانی کرده اند.

سرهنگ عطایی بیان کرد: چندین طرح و پروژه عمرانی اجرا شده توسط گروه های جهادی بسیج از جمله طرح‌ احداث پل روستایی، پروژه های آبرسانی روستایی و احداث خانه محرومان به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی گفت: بسیج در عرصه های مختلف دفاعی ، نظامی ،امدادی ،امنیتی ،تربیتی ،فرهنگی ،ورزشی ،بهداشت ودرمان ،خدماتی ،سیاسی و سازندگی فعالیت داشته و موفق به آموزش و سازماندهی هشت گردان از خواهران و برادران بسیجی برای خدمت رسانی به مردم منطقه شده است .

سرهنگ عطایی همچنین با اشاره به کمک بسیج به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در خلخال گفت: در کنار این مهم بسیج خلخال از ادامه اجرای طرح توزیع بسته های معیشتی در بین اقشار آسیب پذیر از کرونا غافل نشده است و کمک های مومنانه همچنان ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه