استاندار: تحقق توسعه گلستان نیازمند منابع نوین درآمدی است


استاندار: تحقق توسعه گلستان نیازمند منابع نوین درآمدی است

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام بسیار در این استان و ضرورت تکمیل آنها گفت برای تحقق توسعه نیازمند منابع درآمدی نوین و جدید در گلستان هستیم.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه روز جمعه در نشست گفت و گوی بخش خصوصی با دولت در استانداری با حضور وزیر اقتصادی و دارایی افزود: افزایش سهم درآمدهای مازاد مالیات، فروش دارایی های مازاد، افزایش حضور بخش خصوصی و نهادهای مالی حاکمیتی از جمله پارامترهای تسهیل گر در تحقق توسعه گلستان هستند.
وی خاطرنشان کرد: برای جبران عقب ماندگی مزمن استان گلستان نیازمند آن هستیم تا در تکمیل زیرساخت های سرمایه گذاری از حمایت ویژه دولت بهره مند شویم.
وی اظهارداشت: در مسیر پیش رو با تنگناهای سختی مواجه هستیم و قرار است با همه این مشکلات به رشد ۷.۳ درصد را محقق کنیم.

به تاکید استاندار گلستان توجه به ارتقای بهره‌وری یکی از اصلی ترین راه های موجود برای توسعه این استان است.

زنگانه بیان کرد: برخی از پروژه های گلستان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای استان حیاتی است مانند سدنرماب که باید به بهره برداری برسانیم.
وی ادامه داد: با توسعه کشت گلخانه ای بهره وری کشاورزی افزایش می یابد و از سویی میزان مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش پیدا می کند.
استاندار گلستان تاکید کرد: باید شورای راهبری استان را با بهره گیری از افراد و شخصیت های استانی در سطح ملی شکل دهیم و باید تلاش کنیم مشکلات استان کمتر شود و در برخی استان ها این اقدام رقم خورده است.
وی همچنین با اشاره به نقش بالای تامین سرمایه در گردش برای فعالان اقتصادی اظهارداشت از وزیر اقتصاد انتظار است تا با نگاه ویژه‌ای به تامین سرمایه در گردش فعالان اقتصادی استان که نقش بسزایی در تولید محصولات راهبردی نظیر مرغ در کشور بر عهده دارند داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه که سیداحسان خاندوزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی حضور داشت، جمعی از فعالان اقتصادی و تجارت استان گلستان مسائل و مشکلات فراروی خود را مطرح کردند.

وزیر اقتصادی و دارایی شامگاه روز پنجشنبه در راس هیاتی وارد گلستان شد. بازدید از منطقه آزاد اینچه برون ، شرکت در جلسه شورای اداری استان، دیدار با علمای اهل سنت و حضور در برنامه روز گرگان از جمله برنامه های او در سفر به این استان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید