امام جمعه شاهرود: مطالبات مردمی با لحاظ منافع ملی پیگیری شود


امام جمعه شاهرود: مطالبات مردمی با لحاظ منافع ملی پیگیری شود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرودبا بیان اینکه مطالبات بحق مردم نباید به قومیت‌گرایی و سوء استفاده دشمنان منجر شود ، گفت : منافع ملی در حل مشکلات و مطالبات در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته درحسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد، افزود : مسئله آب زاینده رود و بحران آب دشت‌های کشور که مردم اصفهان آن را مطرح کردند حاصل سوء مدیریت ها و همچنین رعایت نشدن مصرف بهینه آب در بخش‌های کشاورزی ، صنعت و خانگی است.

وی با بیان اینکه مصرف بودجه کشور در جاهای غیرضروری و بدون درنظر گرفتن اولویت ها به اینگونه مسایل ختم می شود، ادامه داد: مطالبه مشکلات کشور نظیر بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، دامداران و کشاورزان نباید به بحث قومیتی و محلی تبدیل شود.

به گفته وی، از گذشته‌های دور روند غلطی در مدیریت و مصرف آب بر کشور حاکم بوده است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مطالبه مردم از تریبون نماز جمعه بیان می شود ، ادامه داد: نباید نقد منصقانه را فراموش کرد و از سویی، باید مراقب سوء استفاده دشمنان باشیم.

امینی ابراز داشت:در مورد بیان مطالبه و مشکلات کشور، رسانه ها ، شبکه‌های اجتماعی و مردم با هر گرایش سیاسی منافع ملی را در نظر داشته باشند.

خطیب جمعه شاهرود با اشاره به هفته بسیج تاکید کرد:بسیج نهالی است که به دست امام راحل کاشته شد و اکنون درخت تنومند۴۲ ساله ای است که ظرفیت های فراوان دارد.

امینی با بیان اینکه مسوولان و مردم با حمایت های همه جانبه از بسیج در عرصه های مختلف علمی ، فنی و جمعیتی در راستای دغدغه رهبری گام بردارند ، اظهار داشت: این روحیه در هر قشری باعث ترقی و توسعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه رعایت انصاف در نقد عملکرد دولتی که تورم ۵۰درصدی را تحویل گرفته ضروری است، اظهار داشت:حل و فصل تمامی مشکلات در مدت کوتاه امکان پذیر نیست.

امام جمعه شاهرود با اشاره به هفتم آذر ماه سالگرد شهادت شهید فخری زاده گفت : او دانشمندی بود که منشاء خدمات علمی بسیار در دوران حیات خود بود.

خطیب جمعه شاهرود گفت:روز نهم آذر سالگرد شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس است ، باید شخصیت بی باک و خداترس این عالِم الگوی واقعی نمایندگان باشد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مردم در صرفه جویی و مصرف بهینه گاز در بخش های خانگی و صنعتی و کشاورزی در فصل سرما کوشا باشند.

به گزارش ایرنا، از برگزیدگان و خادمان مسجدهای شهر شاهرود در جشنواره اسوه با حضور فرمانده سپاه ناحیه شاهرود و فرماندار شاهرود با اهدای لوح تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس