امروز الگوی بسیجی مورد توجه بسیاری از کشورها واقع شده است


امروز الگوی بسیجی مورد توجه بسیاری از کشورها واقع شده است

زنجان-ایرنا- جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه امروز بسیج به عنوان الگو در دیگر کشورهای جهان هم، شناخته شده است، گفت: با صدور انقلاب اسلامی به همه جهان، الگوی بسیجی هم در بسیاری از کشورها مورد توجه واقع شده است.

ابوالفضل طهماسبی، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه زنجان، با اشاره به تشکیل نیروهای بسیجی در دیگر کشورها با الهام از تفکر بسیجی در ایران، افزود: بسیج مردمی عراق با عنوان حشدشعبی، جنبش انصارالله یمن و حزب الله لبنان، نمونه هایی از تشکل‌های بسیجی برگرفته از تفکر بسیجی است.

وی بسیج را همان مردم حاضر در صحنه عنوان کرد و گفت: الگوی بسیج در سایر کشورها نشان داد که جهادهای مختلف بسیجی مردم و تفکر نشأت گرفته از ایستادگی بسیج، در مقابل همه استکبارها به پیروزی رسید و پیروزی در جهادهای مختلف با رژیم صهیونیستی از جمله جنگ ۲۲ روزه و نیز ۸ روزه، همه از این دسته هستند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان، با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل در پنجم آذر سال ۵۸، افزود: همه می دانند که بسیج، قبل از جنگ تحمیلی به دستور امام تشکیل شد و این مشخص می‌کند که تفکر امام برای تشکیل بسیج، برای همه دوران‌ها بود.

بسیج نه برای میدان رزم که برای همه دوران است

طهماسبی گفت: اگر قرار بود بسیج فقط برای میدان رزم باشد، طبیعتاً باید بعد از شروع جنگ تشکیل می شد.

وی با تاکید بر اینکه با فکر الهی امام راحل، در سال ۵۸، بسیج مستضعفین تشکیل شد، گفت بسیج برای تثبیت نظام و مکتب و نیز بازدارندگی همه‌جانبه در گام اول انقلاب، پایه گذاری شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان، با اشاره به نقش‌های مهم بسیج، در ۴۲ سال اخیر اظهار داشت: در طول بیش از چهار دهه، بسیج برای ایجاد و تثبیت مکتب انقلاب و بازدارندگی همه‌جانبه، برخاسته است.

طهماسبی با بیان اینکه بسیج درس گرفته از مکتب عاشورا و حضرت امام است که در ذهنمان بصورت بازدارنده تداعی می شود، تصریح کرد: در ذهن ما فقط بحث دفاعی و امنیتی بسیج شکل گرفته است جون بسیج در دوران دفاع مقدس، با همه وجود در مقابل تمامی دشمنان و استکبار حضور داشت.

وی با اشاره به نقش بسیج در کنار سپاه و ارتش قهرمان، به عنوان یک نیروی مردمی که توانست با دست خالی در مقابل همه دنیا بایستد، گفت: همه کارشناسان نظامی آن زمان، اقرار کردند که مردم ایران با نیروی بسیجی، در مقابل همه دشمنان ایستادگی کرد و این همان نتیجه اطاعت از ولی فقیه است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان تاکید کرد: همانگونه که امام فرموده اند بسیج لشکر مخلص خداست، بنابر این می توان گفت که با همین خلوص نیت، بهترین نتیجه را گرفت.

طهماسبی با بیان اینکه بسیج برای تقویت نظام در همه دولت‌ها و دوران ها بوده است، تصریح کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بسیجی و تفکر بسیجی در همه دولت‌ها با گرایش های مختلف وجود داشت که نمونه بارز آن، حضور بسیج در ریشه کنی فلج اطفال بود.

وی به گروه های تربیتی صالحین هم اشاره کرد و افزود: امروز با حضور گروه های تربیتی صالحین در میقات صالحین، کارهای بسیار خوب و شایسته‌ای در حوزه تربیتی انجام شده است.

بسیج همواره در طرح های مختلف پیشگام است

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه بسیج در دوره های مختلف با حضور در بحران های طبیعی مانند سیل، زلزله و دیگر بحران ها از جمله نهادهایی است که در میدان عمل حاضر است، گفت: علاوه بر آن در طرح های مختلف از جمله، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کمک رسانی به مردم پس از شیوع کرونا و کمک‌های مومنانه پیشگام بوده است.

طهماسبی با تاکید بر اینکه، در شرایطی که در آمریکا و کشورهای غربی، مردم برای گرفتن یک پرس غذای گرم، ساعت ها در صف می ایستند، تصریح کرد: در ایران اما، بسیج با کمک نهادهای دیگر، بیش از چند صد هزار پرس غذای گرم، چند صد هزار کمک مومنانه، چندین میلیون تولید ماسک و بیش از ۲ هزار جهیزیه برای خانواده های نیازمند تهیه و توزیع کرده است.

وی گفت: همه این موارد نشانگر این است که بسیج، همیشه و در همه جا حضور دارد و از این رو حضرت آقا فرموده اند که بسیج پاره تن مردم است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان، با بیان اینکه بسیج در واقع خلق سرمایه های اجتماعی برای نظام است، افزود: در حالیکه دشمن در صدد نا امید کردن مردم است، امید و امید آفرینی، از جمله موضوعاتی است که حکومت اسلامی با کمک نیروی بسیجی، پاسخگوی نیازهای مردم در این حوزه است.

طهماسبی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی و با توجه به تشکیل دولت جدید، نقش بسیج در امید آفرینی برای حل مشکلات مردم، انکار ناپذیر است، تصریح کرد: بسیج در حوزه های مختلف می‌تواند نقش‌آفرینی کند و بسیج اساتید و بسیج فرهنگیان تنها نمونه هایی از فعالیت بسیجی در حوزه آموزشی است.

۸۰۰ واحد صنعتی توسط بسیج با هدف کمک به صنعت، عارضه‌یابی شده است

وی با تاکید بر اینکه امروز بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی توسط بسیج، با هدف کمک به صنعت، عارضه‌یابی شده است، گفت: بسیج صنعت، امروز بهترین کارها را در این حوزه انجام داده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان، با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج بی‌شمار و در حوزه های مختلف است، اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشتی چشمگیر بسیج بهداشت در روستاهای مختلف، فعالیت در بیش از ۶۰ روستا در حوزه آب شرب و بهره برداری از بیش از ۹۰ طرح عمرانی در حوزه آب کشاورزی، ساخت مسجد و مدرسه و کمک به حل مشکلات مختلف از آن جمله است.

طهماسبی با تاکید بر اینکه پاسداری از آزادی و استقلال ملی با شعارهایی که از گذشته تاکنون با عنوان استقلال آزادی جمهوری اسلامی سر می دهیم همه با کمک بسیج امکان پذیر بوده است، افزود: امروز شعار مرگ بر آمریکا، یعنی مرگ بر یزید و بیزاری جستن از یزید و یزیدیان است.

وی جوانگرایی و جوان پروری در حوزه بسیج را وظیفه امروز عنوان کرد و گفت: تربیت جوانان انقلابی و پای کار و ارائه الگوی مطلوب با سبک زندگی اسلامی نمود عینی این امر است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان، یکی از دستاوردهای معنوی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را تربیت انسان‌های بسیجی برشمرد و اظهار داشت: شهید حججی و سردار قاسم سلیمانی نمونه‌های بارز آن است.

ولایت باوری و ولایت محوری از شاخص‌های تفکر بسیجی است

طهماسبی، ولایت باوری و ولایت محوری را از شاخص‌های تفکر بسیجی عنوان کرد و افزود: عمل صالح و پرهیزگاری از شاخصه های بسیجی است و امروز بسیج هم پیش‌رونده و هم پیش‌برنده است و این یعنی اینکه، بسیج هم باید خود پیش رود و هم مردم را پیش ببرد.

وی، با تاکید بر اینکه بسیج امروز در بین مردم است، تصریح کرد: بسیج ما در استان قوی‌تر از گذشته در قالب گردان های مختلف، در صحنه حضور دارد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان، در پایان اظهار امیدواری کرد، با این اتحاد و انسجام بسیجی تا ظهور امام عصر (عج) پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی حضرت مهدی موعود برسانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی