تنش آبی، کشاورزی و اقتصاد گلستان را تهدید می‌کند


تنش آبی، کشاورزی و اقتصاد گلستان را تهدید می‌کند

گرگان - ایرنا - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت که تنش آبی و خشکسالی کم‌سابقه سال‌های اخیر علاوه بر مشکلات حوزه آب شرب، بخش زیادی از کشاورزان گلستان را در تامین آب مورد نیاز زراعت درمانده کرده و پویایی اقتصاد این استان محروم و کم برخوردار را به خطر انداخته است.

امان قلیچ شادمهر شامگاه جمعه در نشست شورای اداری گلستان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: تغییرات اقلیمی و کاهش منابع آبی به دغدغه نخست مردم و مدیران استان تبدیل شده که باید برای حل همیشگی آن چاره جویی کرد.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مرم گرگان و آق قلا هم در این جلسه گفت : کمبود منابع آبی در سال زراعی گذشته درآمد زارعان را به حداقل ممکن رسانده و بسیاری از کشاورزان در بازپرداخت تسهیلات خود به بانک دچار مشکل جدی شده‌اند.

وی از وزیر اقتصاد خواست تا با بررسی راهکارهای قانونی علاوه بر چشم پوشی از سود بانکی نسبت به تمدید تسهیلات کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی اقدام کند.

سنگدوینی گفت : مشکل کمبود آب در گلستان بسیار جدی است و هرگونه تساهل در رابطه با چاره اندیشی این موضع عواقب سختی برای استان به همراه دارد.

نماینده مردم شهرستان های کردکوی، گمیشان، بندرگز و ترکمن در مجلس هم در این جلسه گفت : برای تحقق توسعه گلستان نیازمند مدیرانی هستیم که برای گرفتن اعتبار لحظه ای غفلت نکنند،

عبدالجلال ایری با اشاره به بازه زمانی اندک تا تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: اگر مدیران تعلل کنند نمی توانند اعتبار کافی برای استان در بودجه سال آینده جذب کنند.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شرط برون رفت از مشکلات فعلی استان ترویج فرهنگ جهادی است و مدیران استان باید بپذیرند که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و با شعار و جلسه نمی توان استان و کشور را اداره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری هم در این جلسه از وزیر اقتصاد خواست تا نسبت به احیای شورای فقهی که قبلا در بانک مرکزی فعال بود اقدام کند.

آیت الله عبدالهادی شاهرودی تاکید کرد: مملکت ما اسلامی است اما برخی فعالیت های بانکی ما ربوی هستند و با اسم های مختلف تسهیلات را عرضه می کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یکروزه خود به گلستان علاوه بر بازدید از منطقه ازاد اینچه برون در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی هم شرکت کرد.

"علی عسگری" معاون توسعه مدیریت و منابع، "عباس مرادپور" سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، "مهدی میراشرفی" معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، "سعید محمد" دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، "علی‌عادل عبادی‌نژاد داورانی" سرپرست دفتر امور استان‌ها و "فرشاد فتوت" مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت‌خانه از جمله افرادی هستند که همراه خاندوزی به گلستان سفر کرده‌اند.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد