آمریکا: تمام گزینه‌ها علیه روسیه روی میز است


آمریکا: تمام گزینه‌ها علیه روسیه روی میز است

درپی تنش‌های روسیه و آمریکا برسر اوکراین دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد همه گزینه‌های آمریکا علیه روسیه روی میز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور اروپا مدعی شد: «همه گزینه‌ها در مورد نحوه واکنش به تجمع نیرو‌های نظامی «بزرگ و غیرعادی» روسیه در نزدیکی مرز اوکراین روی میز است و ائتلاف ناتو تصمیم خواهد گرفت که حرکت بعدی پس از رایزنی‌های هفته آینده چیست.»

کارن دونفرید، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در یک مصاحبه تلفنی به خبرنگاران گفت: «همانطور که می‌توانید متوجه شوید، همه گزینه‌ها روی میز است و ابزاری وجود دارد که طیف وسیعی از گزینه‌ها را شامل می‌شود.»

وی که در آستانه سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به لتونی و سوئد در هفته آینده برای شرکت در ناتو و سازمان امنیت و همکاری صحبت می‌کند، گفت: «اکنون این ائتلاف ناتو است که تصمیم می‌گیرد اقدامات بعدی چه خواهد بود.»

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در آخر گفت هفته آینده مشخص خواهد شد که گزینه‌های آمریکا چیست و ناتو به عنوان متحد چگونه می‌تواند با آمریکا همکاری کند.

مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین در هفته‌های اخیر نسبت به آنچه که «تحرکات غیرعادی» سربازان روسیه می‌خوانند هشدار داده‌اند. روسیه این اتهامات را تماماً رد کرده است.

رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت ارتش اوکراین آخر هفته در گفت‌وگو با روزنامه میلیتری تایمز ادعا کرد که روسیه بیش از ۹۲ هزار سرباز را در نزدیکی مرز‌های اوکراین مستقر کرده است. از سوی دیگر، مسکو این اظهارات را تحریک‌آمیز عنوان کرده و اعلام کرده است کشوری را تهدید نمی‌کند و از حق خود برای استقرار نیرو‌های خود دفاع می‌کند.

این در حالی است که روسیه از افزایش تحرکات ناتو در مرز‌های غربی خود شکایت دارد و اعلام کرده است رزمایش‌های نظامی آمریکا و متحدانش در دریای سیاه شعله تنش‌های بین اوکراین و روسیه را بیدار نگه می‌دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی