خودکفایی کشور در تولید واکسن کرونا سر تیتر اخبار البرز در هفته گذشته


خودکفایی کشور در تولید واکسن کرونا سر تیتر اخبار البرز در هفته گذشته

کرج-ایرنا- هفته گذشته پر از اخبار داغ از گوشه گوشه البرز ملقب به سرزمین ایران کوچک بود که در میان این خبرها، خودکفایی ایران اسلامی در تولید واکسن کرونا و همت موسسه رازی در این زمینه، بازخورد خبری ملی به همراه داشت.

هفته گذشته (شنبه بیست و نهم آبان تا جمعه پنجم آذرماه )رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز رخ داد.

هفته ای که گذشت ملقب به یکی از پر افتخار ترین تشکل های انقلابی و ارزشی بود نیروهایی که در طول ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در تمام عرصه ها از دفاع از خاک گرفته تا جهاد و خدمات رسانی بدون کوچکترین چشمداشتی حضور داشتند و دارند، هفته ای مزین به نام بسیج، فرارسیدن هفته بسیج موجب شد تا در روزهای گذشته مراسم های مختلفی به همین مناسبت در سطح استان برگزار شود که در این بخش به تعدادی از مراسم هایی که با هدف گرامیداشت بسیج و بسیجی در البرز توسط بخش های مختلف انجام شد اشاره خواهیم کرد.

نواخته شدن زنگ هفته بسیج در مدارس استان البرز، تجلیل از بسیجیان استان البرز، برگزاری اردوهای جهادی با هدف محرومیت زدایی و تجدید بیعت با آرمان های والای شهدای از عمده ترین مراسم هایی بود که در هفته گذشته در سطح استان انجام و تلاش رسانه ها نیز بر این بود تا این مراسم به بهترین شکل ممکن اطلاع رسانی شود.

هفته گذشته یکی دیگر از موضوعات خبری البرز در کرج رقم خورد بطوریکه امام جمعه این شهر نیز بصورت میدانی وارد عمل شد.

گودال وحشتی که خواب از چشمان ۷۰ خانوار کرجی ربوده است عنوان گزارشی است که شاهد انتشار آن توسط خبرگزاری ایرنا مرکز البرز بودیم، گزارشی که در آن به زوایای یک گود برداری عمیق در منطقه حصارک کرج پرداخته شد.

گودبرداری که بررسی های میدانی از آثار برجای مانده از آن بیانگر آن است که در پس بی توجهی یک مالک و عدم نظارت ها، پس از هفت سال اکنون خطر آوار ساختمان، خواب را از چشمان ساکنان ۷۰ خانوار همجوار آن ربوده و همچون کابوسی زندگی ۳۰۰ نفر ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

البته خطرهای این چنینی مانند بافت های فرسوده امروز به یکی از مسایل اصلی در این استان تبدیل شده موضوع مهمی که محسن خیری رییس سازمان نظام مهندسی البرز نیز بر آن تاکید و در نشستی با خبرنگاران گفته بود وجود بافت های فرسوده در نقاط مختلف استان خطرجدی برای مردم محسوب می شود.

کاهش آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های استان البرز نیز از دیگر مطالب خبری خوب و مسرت بخش بود که شاهد آن بودیم، به طور متوسط هر روز طبق همین اخبار آمارها گواه کاهش بیماران بستری و میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس که بیش از ۲ سال است زندگی مردم کشورمان و دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

از سرگرفته شدن تکمیل بیمارستان فردیس، مطالبه مردمی که چندین سال به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده بود و این بار مجتبی دادگری مدیر پروژه این بیمارستان در گفت وگو با ایرنا عنوان کرده بود که روند تکمیل تنها بیمارستان در دست ساخت فردیس پس از مدتی توقف از سر گرفته شد.

خبر خوش و البته امیدوار کننده دیگر در هفته ای که گذشت برقرار شدن مسیر پرواز باری چین - کرج بود، نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام روز یکشنبه سی آبان در مصاحبه ای با خبرنگاران عنوان کرده بود که پس از پیگیری و مذاکرات صورت گرفته و با هدف رفع نیاز تولید کنندگان به مواد اولیه به خصوص در بخش کالاهای آی.تی و آی.سی.تی این پرواز که شامل شصت تن لوازم الکترونیکی و مخابراتی در این فرودگاه به زمین نشست.

آمادگی امدادگران برای حضور در جاده های پرتردد البرز دیگر گزارش خبری بود که به آن در خصوص آمادگی نیروهای خدمات رسان استان از جمله نیروی انتظامی، راهداری، آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر با آغاز فصل زمستان به آن پرداخته شده است.

در بخشی از این گزارش به نقل از سرهنگ رضا گودرزی رییس پلیس راه البرز آورده شده بود که یکم آذر ماه رزمایش طرح انتظامی ترافیکی آغاز شده که تا بیستم اسفند ماه امسال ادامه دارد که در این طرح سازمان های دخیل از جمله راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو هر کدام به نوبه خود وظایف خود را انجام خواهند داد.

و اما مهم ترین خبر هفته گذشته در البرز که در خصوص واگذاری پنج میلیون دز واکسن کرونا تولید موسسه رازی به وزارت بهداشت بود که نشان از توانمندی و خودکفایی ایران اسلامی به همت دانشمندان و محققان جوان خود دارد.

این میزان واکسن با حضور وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت در موسسه رازی مستقر در کرج تحویل داده شد که هر ۲ وزیر بر این باور بودند که رازی یک ظرفیت عالی است که باید از این پتانسیل بهره برداری بیشتری در جهت رشد سلامت کشور کرد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشستی که به همین منظور برگزار شد اعلام کرده بود که موسسه رازی ۱۰۰ میلیون دز واکسن کرونا تا شهریور ماه سال آینده تحویل خواهد داد.

و اما " اولویت ما مصرف واکسن کرونا تولید داخل کشور است" عنوان خبری بود که به نقل از بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همان سفر یک روزه به البرز و بازدید از موسسه رازی و چندین بخش درمانی این استان مطرح شده بود.

وی در این نشست گفته بود که ما در زمینه واکسن کرونا دیگر وارداتی نخواهیم داشت و متکی به تولیدات داخلی خواهیم بود و این اطمینان را داریم که برای مردم هر نوع واکسنی خواهیم داشت.

عین اللهی با تاکید بر اینکه دقت وزارت بهداشت در این حوزه بسیار بالا است، اضافه کرد: طبق بررسی ها واکسن هایی که در داخل تولید می شود به لحاظ اثر بخشی و کیفیت بی نظیر است که این امر برای رسانه های معاند سنگین است و علیه واکسن های ایرانی جنگ تبلیغاتی به راه می اندازند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش علوم پزشکی با اشاره به موفقیت های دانشمندان کشورمان در زمینه تولید انواع واکسن های کرونا، اعلام کرد که امروز ایران تولیدکننده بهترین واکسن ها در دنیا است.

عین اللهی همچنین از تامین ۱۷۰ میلیون دز واکسن وارداتی و داخلی طی ماه های گذشته تاکنون برای مبارزه با کرونا در کشور خبر داده بود و به خبرنگاران گفت: از این مقدار ۱۵۰ میلیون دز واکسن خارجی و ۲۰ میلیون دز واکسن داخلی است.

از نمونه های موفق واکسن کرونا تولید داخل که در همین مراسم شاهد عرضه آن به وزارت بهداشت بودیم واکسن کرونا تولیدی موسسه دیرینه رازی بود، واکسنی که به گفته دکتر علی اسحاقی رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، واکسن «رازی کووپارس » تولیدی این موسسه برای پیشگیری از کرونا جزو بهترین واکسن های دنیا بوده و مشتریان های خارجی دارد.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز نیز در این بازدید یک روزه وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت از این استان عنوان کرده بود که همواره دغدغه و نگرانی های مردم این استان در زمینه ضعف در زیرساخت ها به ویژه در حوزه بهداشت و درمان بوده است.

وی از وزیر بهداشت درخواست کرده بود که اختیارات ویژه ای برای ایجاد تحول و ارتقا زیرساخت ها و کیفیت خدمات رسانی به مردم به رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز داده شود.

البته هفته ای که گذشت برای استاندار البرز که به تازگی کار خود را در این استان آغاز کرده هفته پرکاری بود و وی از همان روزهای ابتدایی پس از تشکیل جلسه شورای اداری با سفر به تمام شهرستان های البرز از نزدیک در روند اقدامات صورت گرفته و مشکلاتی که این شهرستان در بخش های مختلف با آن درگیر هستند قرار گرفت.

آمادگی کنیا برای میزبانی از هیات های تجاری البرز نیز از دیگر اخبار مهمی بود که هفته گذشته به آن به خوبی پرداخته شد،

جاشوا گاتیمو آگوتا سفیر کنیا در تهران با مثبت ارزیابی کردن دیدار با مسوولان وزارت خارجه ایران و اتاق بازرگانی البرز از آمادگی کامل کشورش برای میزبانی از هیات های تجاری جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی در دیدار مدیران و فعالان صنعت چای این کشور با مدیران ارشد اتاق بازرگانی البرز عنوان کرده بود که به دنبال گسترش تعاملات با ایران در زمینه های مختلف هستیم.

و حسن ختام اخبار هفته ی گذشته خطبه های نماز جمعه کرج بود؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در این خطبه ها به مسایلی از جمله هفته بسیج، سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی و ضرورت افزایش تعداد نمایندگان البرز و نیز تقدیر از نیروی دریایی پرداخته بود.

وی در بخشی از این خطبه ها عنوان کرده بود که سبک جدیدی از حکمرانی بر اساس مردم سالاری دینی با انقلاب به دنیا عرضه شد که نقش مردم در آن واقعی و اصیل بود،در این ۴۳ سال و با تمام فراز و فرودها همراهی مردم با نظام از یک سو و از سوی دیگر اعتماد نظام به ملت از عوامل موفقیت بود.

حسینی همدانی افزود: نماد این مردم سالاری نیز مجلس و نمایندگان آن است که توقع مردم از آنها در این دوره سنگین تر شده چرا که عنوان مجلس انقلابی را گرفته اند، بر همین اساس باید شاخصه های انقلابی بودن را در خودشان حفظ و اگر کسانی نیز این شاخصه ها را ندارد باید خودشان را تغییر بدهند.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس