ویال‌ کنترل کیفیت اتوکلاو تولید دانشگاه آزاد خمین به بازار عرضه شد


ویال‌ کنترل کیفیت اتوکلاو تولید دانشگاه آزاد خمین به بازار عرضه شد

خمین - ایرنا- مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین گفت: ویال‌های کنترل کیفیت بیولوژیک اتوکلاو برای نخستین بار در کشور با اتمام فرآیند بسته‌بندی در مرکز رشد این دانشگاه تولید شده و به بازار مصرف عرضه شد.

«قدیر سهرابی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محصول نخستین تولید ارزشمند واحد «ساتراس زیست فناور » مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی است که با اتمام فرآیند طراحی و تولید بسته‌بندی های شکیل، آماده عرضه نهایی به بازار شد.

وی توضیح داد: "کیت شناساگر کنترل کیفیت بیولوژیک اتوکلاو" که پس از چهار سال تحقیق و توسعه و پیگیری مداوم آذر ماه سال جاری موفق به اخذ پروانه تولید از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شده است، به‌عنوان یک محصول وارداتی نخستین بار با استفاده از توان داخل تولید می‌شود.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین ادامه داد: این محصول دارای گواهی ثبت اختراع است و در آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژیکی، علوم پزشکی، دندانپزشکی‌ها، بیمارستان‌ها ، اتاق‌های عمل و حتی برخی صنایع غذایی کاربرد دارد به‌منظور عرضه به بازار نیازمند بسته‌بندی مناسب بود.

سهرابی گفت: ویالی که مایع اصلی در آن قرار می گیرد توسط یکی از شرکت‌های فناور و موفق در شهرک صنعتی شهرستان خمین تولید شده و بسته‌بندی و پوشش خارجی محصول نیز از سوی یکی دیگر از علاقه‌مندان کارآفرین در خمین تولید می شود.

وی یادآور شد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین در سال ۱۳۹۴ و با مجوز شورای مراکز رشد کشور و تأیید وزارت علوم آغاز به کار کرده و تاکنون از ۳۰ طرح درحوزه های مختلف حمایت‌های مادی و معنوی کرده است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین اظهار داشت: این ویال‌های که از اروپا، چین و آمریکا وارد کشور می‌شوند کنترل کیفیت عملکرد دستگاه استریل کردن وسایل جراحی را برعهده دارند.
سهرابی با اشاره به اینکه حمایت بلاعوض از ایده‌های خلاقانه وظیفه مراکز رشد است، ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیون ریال برای تولید نمونه اولیه محصول از سوی مرکز رشد دانشگاه ازاد آسلامی خمین پرداخت شده است.

سهرابی گفت: قیمت نمونه آمریکایی این ویال‌ها ۶۴۰ هزار ریال است و محصول تولید داخل نصف این قیمت است چراکه مواد اولیه برای تولید در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه تولید محصول در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین فناورانه و نوآورانه است، اظهار داشت: این تولید نیاز کشور را تامین می‌کند و دارای ارزآوری در شرایط تحریم است.

سهرابی بیان کرد: مقام معظم رهبری رکن اصلی اقتصاد مقاومتی را فعالیت‌های دانش بیان می‌دانند و این اقتصاد در مراکز رشد و پارک‌های فناوری، توسعه می‌یابد و تجاری سازی این محصولات سبب اشتغال، درآمدزایی و افزایش ارزش افزوده در کشور می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور