فرمانده دفاع مقدس: بسیج تنها عامل توازن نظامی ایران در جنگ تحمیلی بود


فرمانده دفاع مقدس:  بسیج تنها عامل توازن نظامی ایران در جنگ تحمیلی بود

کیش - ایرنا - فرمانده جنگ تحمیلی گفت: بسیج به عنوان داوطلبان مردمی تنها عامل برقراری توازن نیروی نظامی ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.

به گزارش ایرنا، سردار پاسدار فتح الله جعفری جمعه شب در آیین گرامیداشت ایثار و شهادت به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: علی رغم اینکه ایران در توان نیروی هوایی نسبت به عراق برتری داشت اما استعداد و توانایی نظامی کشور ما در بحث نیروی زمینی یک چهارم عراق بود و بقیه باید از طریق مردم تامین می شد.

وی اضافه کرد: برای برقراری توازن قوای زمینی نیروها باید از توان مردمی تامین می شد که اولین بار نیروی مردمی بعد از حصر آبادان در هویزه در جنگ حاضر شدند به این حضور به گونه ای تداوم داشت که در تعداد آنها از شکست حصر آبادان تا خرمشهر از چهار گردان به ۱۲۰ گردان افزایش یافت که استعداد قابل توجهی بود.

این فرمانده هشت سال جنگ تحمیلی یادآور شد: این نیروها در جنگ تحمیلی تنها عامل برقراری توازن قدرت نظامی بودند و در هشت سال دفاع مقدس توانستند با روحیه شهادت طلبی و ایثار طلبی جنگ را مدیریت کنند و آن را به پیروزی برسانند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کیش در این آیین با اشاره به روز بسیج سالروز فرمان حضرت امام (ره) سالروز تشکیل این شجره طیبه اظهار داشت: این نیروها با روحیه بسیجی جنگ را مدیریت و پس از کشور را از پیچ ها و حوادث مختلف همانند جنگ اقتصادی و هجمه های فرهنگی عبور داده است.

محمد میرزاده افزود: با تداوم حرکت بسیج در این مسیر، انقلاب در گام دوم نیز سربلند خواهند بود و لازم است همه برای تنومند شدن این درخت تلاش کنیم.

وی با اشاره به برخی مطالبات ایثارگران و خانواده شهدا از سازمان منطقه آزاد کیش افزود: اکنون که مدیری از جنس ایثار گران و فرزند شهید نوایی لواسانی آن را تصدی کرده امید داریم برای تحقق این خواسته برنامه ریزی های منسجم تری ازگذشته انجام شود.

سازمان بسیج مستضعفین که در گذشته با نام نیروی مقاومت بسیج شناخته می‌شد، در پنج آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به‌طور قانونی فعالیت خود را آغاز کرد.

امسال از ۲۹ آبان تا پنجم آذر هفته بسیج نامگذاری شده و ویژه برنامه های گرامیداشت این هفته با شعارهای بسیج - پاره تن مردم، بسیج - گره گشایی و توسعه، بسیج - خادم و مدافع مصلحت و سلامت پیگیری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق