معرفی موتورسیکلت جدید یاماها MT-10 مدل 2022


معرفی موتورسیکلت جدید یاماها MT-10 مدل 2022

یاماها اعلام کرده علاقه‌ای به حضور دوباره در صنعت خودرو ندارد اما این برند همچنان در صنعت موتورسیکلت جزو بازیگران اصلی است. این شرکت اخیراً نسخه جدیدی از موتورسیکلت MT-10 را معرفی کرده که دارای طراحی برجسته بوده و از بهبودهای مشابه با مدل سریع تر MT-10 SP سود می‌برد. هر دو موتورسیکلت یاد شده … The post معرفی موتورسیکلت جدید یاماها MT-10 مدل 2022...

یاماها اعلام کرده علاقه‌ای به حضور دوباره در صنعت خودرو ندارد اما این برند همچنان در صنعت موتورسیکلت جزو بازیگران اصلی است. این شرکت اخیراً نسخه جدیدی از موتورسیکلت MT-10 را معرفی کرده که دارای طراحی برجسته بوده و از بهبودهای مشابه با مدل سریع تر MT-10 SP سود می‌برد. هر دو موتورسیکلت یاد شده از نیمه اول سال ۲۰۲۲ روانه بازار آمریکا خواهند شد.

معرفی موتورسیکلت جدید یاماها MT-10 مدل 2022

حروف MT مخفف “استاد گشتاور” هستند و یاماها در تولید این محصولات از برخی منابع مختلف الهام گرفته که یکی از آن‌ها طبق گفته یاماها نیمه ‌تاریک ژاپن است به این معنی که در طراحی MT-10 از طراحی‌های وحشیانه برگرفته از فرهنگ موتور اسپورت کشور ژاپن الهام گرفته است. منبع الهام دیگر موتورسیکلت YZF-R1 است که محصولی پرفورمنس و قابل‌احترام بوده و در مسابقات مختلف حضور داشته است. ترکیب این دو عنصر باعث تولید موتورسیکلتی شده که اصلاً خسته کننده نیست. MT-10 قطعاً ظاهری برجسته داشته و عناصر آبی و طلایی روی بدنه آن ترکیب جذابی را ایجاد کرده‌اند. طراحان یاماها اقدام به حذف عناصر غیرضروری روی بدنه کرده و روی نمایش قطعات فنی موتورسیکلت تمرکز داشته‌اند. یکی از موضوعات اساسی در طراحی MT-10 جدید ارگونومی بوده است. صندلی موتورسوار تا حد امکان پایین آورده شده تا او حس بهتری در سواری داشته باشد.

معرفی موتورسیکلت جدید یاماها MT-10 مدل 2022

نیروبخش این موتورسیکلت پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی ۱۶ سوپاپ است که قدرت ۱۶۴ اسب بخاری را در دور ۱۱۵۰۰ و گشتاور ۱۱۲ نیوتون متری را در دور ۹ هزار تولید می‌کند. صدای تولیدی پیشرانه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سواری موتورسیکلت‌ها بوده و بنابراین یاماها حداکثر تلاش خود را برای تنظیم دقیق صدای پیشرانه و اگزوز به کار گرفته است. نکته جالب اینکه یک سیستم تقویت کننده صدایی شامل بلندگوهای نصب شده در طرفین باک سوخت هم وجود دارد که صدای پیشرانه را بهبود می‌بخشد. گیربکس ۶ سرعته این موتورسیکلت نیز از سیستم تعویض سریع برای سبک و سنگین کردن دنده‌ها سود می‌برد.

معرفی موتورسیکلت جدید یاماها MT-10 مدل 2022

اطلاعات ضروری موتورسیکلت هم روی یک نمایشگر ۴.۲ اینچی TFT که جایگزین پشت آمپرهای آنالوگ شده به نمایش درمی‌آید. این نمایشگر توسط دکمه‌های روی فرمان کنترل می‌شود. به این موارد باید یک سیستم ناوبری فابریک را نیز اضافه کرد. این روزها سیستم‌های کمک‌راننده فقط مختص خودروها نیستند و یاماها MT-10 نیز از واحد اندازه‌گیری اینرسی شش محوره IMU سود می‌برد که از حسگرها برای اندازه‌گیری سرعت زاویه‌ای و شتاب گیری استفاده می‌کند. داده‌های جمع آوری شده توسط IMU به ECU فرستاده می‌شود تا با استفاده از آن تنظیمات سیستم‌های مختلف صورت گیرد. این سیستم برای مثال میزان بلند شدن چرخ جلو از سطح زمین را تنظیم می‌کند. همچنین سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل لغزش و سیستم کنترل ترمز نیز وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را می‌توان به‌صورت جداگانه تنظیم کرد.

معرفی موتورسیکلت جدید یاماها MT-10 مدل 2022

آنچه بر اساس این ویژگی‌ها ساخته شده نسخه SP نام دارد که یاماها از آن به عنوان نقطه اوج توسعه ماشین نام می‌برد. این نسخه اولین موتورسیکلت تولید سری است که از جدیدترین سیستم تعلیق کنترل الکترونیکی تولید شرکت اولینز سود می‌برد. موتورسواران می‌توانند سه حالت A-1 (اسپورت ترین)، A-2 (سواری روزمره و سفر) و A-3 (سواری راحت) را انتخاب کنند. پیش‌فروش یاماها MT-10 در آمریکا از مارس ۲۰۲۲ شروع می‌شود. قیمت این موتورسیکلت جذاب از ۱۳۹۹۹ دلار شروع می‌شود و افرادی که خواهان مدل MT-10 SP هستند باید تا می ۲۰۲۲ صبر کرده و قیمت ۱۶۸۹۹ دلاری را برای آن پرداخت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت