مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری در هفته نخست آذر 1400


مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری در هفته نخست آذر 1400

شهرکرد- ایرنا - معارفه غلامعلی حیدری به‌ عنوان استاندار جدید، کاهش 59 درصدی میانگین بارش‌ها، تداوم روند کاهشی شیوع کرونا و تغییر زمان برگزاری جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین از جمله مهم‌ترین سرخط‌های خبری چهارمحال‌ و بختیاری در هفته گذشته به شمار می‌رود.

در این هفته احمد وحیدی وزیر کشور در سفر به شهرکرد علاوه بر حضور در آیین معارفه غلامعلی حیدری استاندار جدید چهارمحال و بختیاری به صورت سرزده از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ نیز دیدار کرد.

برپایی همایش نماز و خواهران بسیجی چهارمحال و بختیاری با حضور سرهنگ علی رجبی جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گشایش نمایشگاه عکس «آن لحظات ایثار» در شهرکرد، برگزاری نشست ستاد تنظیم بازار، آغاز به کار ۲ پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کمتر برخوردار شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا، برگزاری آیین یادواره شهدا و پنج شهید گمنام و گرامیداشت شهیدان تازه شناسایی شده شهرکیان شهرستان شهرکرد و گردهمایی تحکیم وحدت و وفاق نیز از دیگر رویدادهای خبری این هفته در استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری: تهدیدها را باید به فرصت تبدیل کرد

استاندار چهارمحال و بختیاری شناسایی تهدیدها و تبدیل آن به فرصت را ضروری دانست و تصریح کرد: این مهم در دوران دفاع مقدس انجام و تهدیدها به فرصت و جبهه‌های حق علیه باطل به دانشگاه انسان‌سازی تبدیل شد.

غلامعلی حیدری نگاه عبادی و معنوی به کار را عامل تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها دانست و افزود: توفیق خدمتگزاری به مردم مظلوم و نجیب استان را افتخار می‌دانم.

وی یادآور شد: با اتحاد، انسجام و توکل به خدا، از فعالیت‌های حزبی و گروه‌گرایی پرهیز شود تا بتوان نتیجه مدیریت جهادی را به‌ خوبی درک و مشاهده کرد.

وفاق مناسبی برای رسیدن چهارمحال و بختیاری به جایگاه مطلوب شکل گرفته است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: وفاق و همگرایی مناسبی در استان شکل گرفته که امید می‌رود بر اساس آن بتوان چالش‌های موجود را برطرف و استان را در جایگاه مطلوبی قرار داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: در طول سال‌های گذشته اقدامات قابل‌توجهی در استان انجام شده است اما انتظار می‌رود در ادامه با توجه به هم‌افزایی قابل‌توجهی که در استان با مدیریت ارشد جدید شکل گرفته ، از وضعیت کنونی خارج و در وضعیت بهتری قرار گیریم.

وی با بیان اینکه باید در عرصه‌های مختلف تلاشی بیش از گذشته انجام گیرد، اظهار داشت: استان در شاخص‌های مختلف وضعیت مناسبی ندارد و نمی‌توان فقر، بیکاری و آسیب‌هایی فراوانی که با آن روبرو هستیم را کتمان کنیم از همین رو باید از فرصت به دست آمده در جهت رفع چالش‌های موجود بهره گرفت.

وزیر کشور وضعیت مناطق زلزله‌زده کوهرنگ را از نزدیک بررسی کرد

احمد وحیدی پس از حضور در آیین معارفه استاندار جدید چهارمحال و بختیاری با بالگرد همراه با استاندار جدید به شهرستان کوهرنگ رفت و با حضور در روستای حسین‌آباد بخش بازفت با مردم گفت‌وگو کرد.

وزیر کشور در بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده کوهرنگ اظهار داشت: بنیاد مسکن در شهرستان فعال است و حدود ۲۰ واحد تخریبی که در این منطقه نیازمند بازسازی بوده در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای بازسازی دیگر واحدهای مسکونی نیز مصالح اولیه آماده و آواربرداری و نوسازی واحدها در حال انجام است.

میانگین بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری ۵۹ درصد کاهش یافت

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۳۰ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: تا ۳۰ آبان میانگین بارش‌های سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۵۹ درصد کاهش داشته است.

مهران چراغپور با بیان اینکه بارش‌های پاییز امسال کمتر از نرمال خواهد بود، افزود: بارش‌های فعلی نمی‌تواند از عمق خشکسالی در استان بکاهد و چنانچه در زمستان بارش قابل توجه برف نداشته باشیم تبعات خشکسالی در استان تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره مشابه میانگین بلندمدت در چنین تاریخی ۶۰ سانتی‌متر برف در شهرستان کوهرنگ داشتیم، اظهار داشت: این در حالی است که در وضعیت کنونی ارتفاع برف در تمامی ایستگاه‌ها صفر است.

شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان کاهشی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع کرونا در این استان همچنان کاهشی است و موارد ابتلا و بستری به کمترین میزان خود پس از اوج‌ موج پنجم رسیده است.

مجید شیرانی افزود: در دوم آذر امسال، ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری است که در مقایسه با اوج موج پنجم کرونا که به حدود ۸۰۰ بیمار می‌رسید کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: همچنان نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم تا همچنان بار ویروس در استان کاهش یابد و ایمنی نسبی شکل گیرد.

اجلاسیه سراسری نماز از سوی سپاه بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برگزاری همایش نماز در رده‌های نیروی مسلح از ۲۰ سال گذشته با عنوان "طرح منزلت نماز" طراحی و در اسفندماه ۹۶ این طرح بازآفرینی و ۲ ستاد نیز با عنوان ستاد منزلت نماز و ستاد اقامه نماز برای آن در نظر گرفته شد، گفت: بر این اساس هر ۲ سال یک‌بار نیروهای مسلح کل کشور اجلاسیه نماز را برگزار می‌کنند تا میزان پشتیبانی و فرهنگ‌سازی در حوزه اقامه نماز ،ارزیابی شود.

سرهنگ علی رجبی افزود: امسال ۵۲ همایش استانی نماز برای نیروها و رده‌های سپاه ابلاغ شده که با توجه به استقبال رده‌های مختلف تاکنون بیش از ۱۰۰ همایش نماز در استان‌ها از اول مهرماه آغاز شده است.

این مسوول از برگزاری اجلاسیه نماز در بهمن‌ماه امسال خبر داد و گفت: همایش‌های استانی نماز از دهه سوم مهرماه آغاز شد و تا پایان آذرماه فرصت برای اجرای ادامه دارد تا از خروجی این همایش‌ها در اجلاسیه نماز استفاده شود.

دهمین کتابخانه روستایی چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد

سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دهمین کتابخانه روستایی استان در اورگان شهرستان بروجن به بهره‌برداری رسید، گفت: برای بازسازی ساختمان و تجهیز این کتابخانه سه میلیارد ریال هزینه شده است.

احمد فرهادی افزود: حق انتفاع ساختمان کتابخانه اورگان از سوی دهیاری این روستا به مدت ۱۰ سال به امور کتابخانه‌های استان واگذار شده است و با آغاز فعالیت این کتابخانه مجموع کتابخانه‌های فعال زیرمجموعه این نهاد به ۵۶ باب افزایش یافت.

آمار گونه‌های پرنده مشاهده شده در چهارمحال و بختیاری به ۲۹۵ گونه رسید

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشاهده گونه جغد تالابی برای نخستین بار در تالاب گندمان گفت: با ثبت مشاهده این‌گونه پرونده، آمار پرندگان مشاهده شده در این استان به ۲۹۵ گونه افزایش یافت.

شهرام احمدی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶ گونه پرنده برای نخستین بار در استان مشاهده شده است که پیغوی بزرگ، گیلانشاه حنایی، شاهین دودی، پرستوی دریایی کوچک، پلیکان خاکستری و جغد تالابی از جمله این گونه‌ها به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: به جز پیغوی بزرگ که اوایل مهرماه امسال در شهرستان کیار مشاهده شد، پنج گونه پرونده دیگر در تالاب گندمان محل روئیت شدند.

برگزاری جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین به بهمن ۱۴۰۰ موکول شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال ‌و بختیاری گفت: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی برای برپایی دوازدهمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین به سال گذشته باز می‌گردد، تمامی اعتبارات مورد نیاز برای آن تامین شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

ابراهیم شریفی به ظرفیت ۵۰۰ نفری سالن فرهنگسرای بزرگ بروجن برای برپایی این جشنواره اشاره و تصریح کرد: در شرایط کنونی شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حداکثر ۵۰ درصد از ظرفیت این سالن در زمان برگزاری جشنواره قابل استفاده است که همین امر موجب شد تا با تعویق دوباره زمان برگزاری و افزایش پوشش واکسیناسیون، شرایط برای استفاده از ظرفیت کامل سالن در آینده مهیا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد