منابع آبی سیستان و بلوچستان محدود و رو به کاهش است


منابع آبی سیستان و بلوچستان محدود و رو به کاهش است

زاهدان-ایرنا- مدیر عامل آب و فاضلاب سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه سالجاری شاهد خشک‌ترین پاییز نیم قرن هستیم و وضعیت بارندگی مطلوب نیست گفت: این شرایط گویای آن است که منابع آبی استان محدود و رو به کاهش بوده و تداوم این شرایط تامین آب را در سال آبی جاری نیز تهدید می‌کند.

علیرضا قاسمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سال گذشته در شهر زاهدان به رغم همه کمبودها و کاهش نزولات آسمانی دست از تلاش برنداشتیم و با توجه به پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نسبت به افزایش ظرفیت تولید و تأمین آب اقدام شد و خوشبختانه تابستان امسال شاهد قطعی‌های کمتر و رضایت‌مندی نسبی بودیم که این اقدامات برای گذر از تابستان ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قهر طبیعت و دگرگونی اقلیم خارج از توان و اراده ما هست اما می‌توانیم با صرفه‌جویی در مصرف آب در کنار یکدیگر از بحران‌ها گذر و تابستان ۱۴۰۱ را که تابستانی گرم و کم آبی‌ست را سپری کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان وبلوچستان تاکید کرد: سال گذشته سیستان و بلوچستان رتبه نخست کم بارشترین استان کشور را به خود اختصاص داد و میزان بارش ۷۶ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشت.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: تمام طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی در مناطق روستایی و شهری درحال اجرا است و در تلاشیم با همراهی مردم کمترین آسیب را از بحران آبی در شهرها و روستاهای استان شاهد باشیم.
وی افزود:
قاسمی با تبریک هفته بسیج و یادآوری از جان‌گذشتگی آنان بیان کرد: قطعا اگر فداکاری و ایثار شهدا نبود امروز آرامش و امنیتی هم وجود نداشت تا با آسودگی به مردم خدمت کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس