20 روستای بخش خلیفان مهاباد مشکل آب شرب دارد


20 روستای بخش خلیفان مهاباد مشکل آب شرب دارد

مهاباد- ایرنا- بخشدار بخش خلیفان مهاباد گفت: 20 روستای این بخش با وجود ورود به فصل بارندگی، هنوز در تامین آب شرب با مشکل مواجه است.

محمدامین صبوری روز شنبه در گفت و گو با خبرگار ایرنا اظهار داشت: کمبود آب شرب اغلب روستاهای بخش خلیفان مهاباد را تحت تاثیر قرار داده و هم اکنون بیش از ۲۰ روستا از طریق انتقال آب به صورت دستی و تانکر آبرسانی می شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲ تانکر با همکاری اداره امور آب و فاضلاب به صورت مرحله ای روزانه بخشی از کمبود آب را در بخش خلیفان جبران می کند.

بخشدار بخش خلیفان مهاباد اظهار داشت: همچنین برای تامین آب شرب، برای سه روستا هم حفر چاه انجام شده و از این طریق امور خود را با حداقل آب مورد نیاز برطرف می‌‍کنند.

صبوری با اشاره به عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستای مهاباد از محل مخزن سد این شهر گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح در بخش خلیفان بسیار ناچیز بوده و میزان برخورداری از آن در این منطقه حدود صفر است.

وی اضافه کرد: از ۱۴۱ روستای تعریف شده برای این طرح ۵۶ روستا در منطقه خلیفان واقع شده است که تاکنون روند اجرای طرح حالت اجرایی به خود نگرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از روستاهای خلیفان حتی در تامین آب دام های خود نیز با مشکل مواجه هستند، گفت: مدارسی که سیستم گرمایشی آنان به صورت پکیچی آبی است هم تحت تاثیر کم آبی قرار دارند.

بخشدار بخش خلیفان مهاباد اضافه کرد: از مجموع ۱۱۰ روستای این بخش ۴۶ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی بوده و مابقی از منابع دیگر آب شان تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون شرکت آب و فاضلاب مهاباد دارای ۵۰ هزار مشترک شهری است و تمامی جمعیت شهری و بیش از ۷۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را تحت پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!