دانش آموزان فعال کتابخوان عشایر دشتی تجلیل شدند


دانش آموزان فعال کتابخوان عشایر دشتی تجلیل شدند

بوشهر- ایرنا- دانش‌آموزان فعال کتابخوانی عشایر دشتی استان بوشهر روز شنبه درآیینی با هدایای فرهنگی تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: جامعه عشایری ایران به عنوان یک واقعیت اجتماعی و بخشی از ساختار تاریخی، فرهنگی و عضو فعال از پیکره جامعه ملی است.

حمید زارعی افزود: بدون تردید عشایر یکی از میراث های گرانقدر و ضروری شهرستان دشتی هستند و دستاوردهای زیادی برای این شهرستان به ارمغان آورده اند.

وی، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در همه مناطق از جمله منطقه عشایری را الزامی بیان کرد و افزود: استعدادهای زیادی در بین مردم عشایر وجود دارد که برگزاری برنامه های فرهنگی و پرورشی و ترویج کتاب بهترین راه برای شناسایی این ظرفیت‌ها است تا با افزایش دانش، موجب شکوفایی آنها و معرفی در سطح ملی فراهم شود.

زارعی اضافه کرد: این اداره به همراه اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتی در راستای خدمت‌رسانی به این قشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش دارد با اجرای طرح‌هایی با موضوع کتاب زمینه توسعه را برای کودکان و نوجوانان در کنار تحصیل فراهم کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دشتی نیز گفت: کتابخوانی یکی از راه‌های رشد و پیشرفت در زندگی بشری است که توجه و پرداختن به این موضوع در روستاها و مناطق عشایری به لحاظ شرایط و مکان زندگی آنها گامی موثر برای توسعه است.

محمد احمدی اظهار کرد: با توجه به موضوع عدالت آموزشی برای رشد و پیشرفت و نیاز کودکان و نوجوانان عشایر به کتاب، بسته های فرهنگی و کتاب و مجلات آموزشی به این دانش‌آموزان اهدا شد.

وی افزود: استفاده بهینه کودکان و نوجوانان از اوقات فراغت، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رشد و پیشرفت آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در کنار مطالعه از اهداف این اهدای کتاب است.

شهرستان دشتی پس از دشتستان بیشترین عشایر در مناطق قشقلاقی کوه سیاه، دشت پلنگ، آسمانک، لاور، گهلی بخش شنبه و طسوج و حومه خورموج در سطح استان بوشهر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل