سرمایه گذاری فرهنگی مردم گیلان با خرید 12 میلیاردی کتاب


سرمایه گذاری فرهنگی مردم گیلان با خرید 12 میلیاردی کتاب

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: گیلانیان با خرید 20 هزار و 990 نسخه کتاب به ارزش بیش از 12 میلیارد و 196 میلیون ریال در طرح پائیزه کتاب 1400، سرمایه‌گذاری فرهنگی کردند.

فیروز فاضلی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پایان طرح پاییزه کتاب در گیلان، اظهار کرد: گیلانیان طی روزهای ۲۹ آبان لغایت سوم آذرماه با خرید از ۳۲ کتابفروشی همیار طرح یادشده، رتبه ششم پرفروش‌ترین استان‌های کشور براساس تعداد کتاب خریداری شده و رتبه هشتم براساس مبلغ فروش را کسب کردند.

وی با بیان اینکه کتابفروشی فرازمند رشت با فروش ۶۰۹۹ نسخه کتاب در جایگاه پنجم کشور قرار گرفت، افزود: گیلانیان با خرید ۲۰ هزار و ۹۹۰ نسخه کتاب به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال در طرح پائیزه کتاب ۱۴۰۰، سرمایه‌گذاری فرهنگی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کتاب خواندن را نه تنها یک امر آموزشی، بلکه یک فرهنگ دانست که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و تاکید کرد: جامعه و نسل جوان به اجرای طرح‌های حمایتی کتاب نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه‌گذاری و اجرای آن ها بسیار ارزشمند است.

فاضلی ادامه داد: طرح‌های فصلی کتاب از جمله طرح‌های تشویقی و حمایتی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که از سال ۹۴ در کشور اجرا می‌شود و موجب رونق کتابفروشی‌ها و قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار ایرانی شده است.

وی یادآور شد: گیلانیان در طرح تابستانه کتاب امسال نیز نزدیک به ۱۱ میلیارد ریال کتاب خریدند و رتبه ششم پرفروش‌ترین استان کشور بر اساس تعداد کتاب و رتبه هشتم پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در کشور را از آن خود کرده بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان