یک‌هزار و 700 فروند شناور در بنادر هرمزگان بازرسی شد


یک‌هزار و 700 فروند شناور در بنادر هرمزگان بازرسی شد

بندرعباس- ایرنا- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ‌از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال یک‌هزار و 700 فروند شناور ایرانی و خارجی در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، اسماعیل مکی زاده روز شنبه در تشریح بازرسی های انواع شناور کنوانسیونی و غیرکنوانسیونی در بنادر این استان اظهارداشت: از مجموع شناورهای بازرسی شده در این مدت حدود یک‌هزار و ۳۵۵ فروند شناور ایرانی و ۳۴۵ فروند نیز شناور خارجی بوده است.

وی افزود: از مجموع شناورهای مورد بازرسی قرار گرفته نیز یک‌هزار و ۳۹۴ فروند دارای نواقص بودند که از این تعداد شناور دارای نقض یک‌هزارو ۹۴ فروند شناور ایرانی با ۸۰ درصد نقص و ۲۷۰ فروند نیز شناور خارجی با ۸۰ درصد نقص بوده که تا بازرسی مجدد مکلف به رفع نقص شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عمده نواقص مورد تذکر در شناورهای کنوانسیونی را گواهینامه‌ها، کتب و نشریات دریایی، ماشین‌آلات، کنوانسیون کاردریایی، تهویه و سند شناسایی خدمه عنوان کرد و گفت: این نواقص پس از اعلام، رفع و پس از بازرسی مجدد مجوز دریاروی صادر شده است.

مکی زاده در خصوص عمده نواقص یافت شده در شناورهای غیرکنوانسیونی ابرازداشت: به دلیل نوع متفاوت فعالیت در این شناورها نواقصی مانند گواهی بیمه نامه، حلقه نجات، کپسول اطفا حریق، گواهی‌نامه شایستگی پرسنل، جلیقه نجات و غیره مورد بازدید قرارگرفته و تا برطرف شدن نواقص از استمرار فعالیت شناور جلوگیری شد.

وی از دیگر اقدامات اداره کنترل بازرسی کشتی‌ها طی این مدت به انجام یک مورد بازرسی گسترده و ۲ مورد بازرسی متمرکز شامل تجهیزات حریق و نجات جان و ایمنی دریانوردی از تمامی شناورهای مسافری و لندینگ کرافت‌ها حامل خودرو اشاره کرد که به‌منظور استانداردهای فنی و ایمنی بیش‌تر در مواجهه باکثرت مسافرت‌های دریایی در پایان سال صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا؛ در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۷۹ فروند شناور ایرانی و ۴۵۰ فروند نیز شناور خارجی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲ هزارو ۳۵ فروند آن دارای نواقص بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)