سرمایه گذاری 188 میلیون دلاری تسلا در Beijing Daily


سرمایه گذاری 188 میلیون دلاری تسلا در Beijing Daily

ایلان ماسک تصمیم گرفته است تا برای توسعه ظرفیت تولید خودرو در کارخانه خود در شانگهای سرمایه گذاری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از reuters، شرکت تسلا قصد دارد تا ۱.۲ میلیارد یوان برای توسعه ظرفیت تولید در کارخانه خود در شانگهای سرمایه‌گذاری کند که با این کار امکان استخدام ۴ هزار نفر دیگر در این شرکت فراهم می‌شود. البته تسلا مبلغ سرمایه گذاری را نسبت به آن چیزی که در سند ۲۳ نوامبر منتشر کرده بود، اصلاح کرده است. جالب است که برند تسلا و ایلان ماسک به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این مورد هیچ پاسخی ندادند. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که با اضافه شدن این ۴ هزار نفر به مجموعه تسلا در کارخانه شانگهای تعداد افراد مشغول در این شرکت به ۱۹ هزار نفر می‌رسد.

سرمایه گذاری 188 میلیون دلاری تسلا در Beijing Daily

ظرفیت تولید کارخانه تسلا در شانگهای

با توجه به اشاره نکردن به میزان افزایش ظرفیت تولید هیچ تغییری در مدل‌های تولیدی کارخانه ایجاد نخواهد شد. کارخانه تسلا در شانگهای برای تولید ۵۰۰ هزار خودرو در سال طراحی شده و در حال حاضر دارای ظرفیت تولید خودرو‌های مدل ۳ و مدل Y به تعداد ۴۵۰ هزار دستگاه در سال است. فروش این خودروساز در چین در حال افزایش است، حتی اگر فشار‌های نظارتی، اختلاف مصرف کنندگان بر سر ایمنی محصول و بررسی دقیق نحوه مدیریت داده‌ها توسط شرکت وجود داشته باشد. ماه گذشته، مسئولان تسلا اعلام کردند که یک مرکز تحقیقاتی و مرکز داده جداگانه در شانگهای ساخته اند تا داده‌ها را به صورت محلی ذخیره کند.

سرمایه گذاری 188 میلیون دلاری تسلا در Beijing Daily

در حال حاضر این برند مدل ۳ ساخت چین را به اروپا می‌فرستد و همچنین در حال ساخت کارخانه‌ای در آلمان هم است. داده‌های انجمن خودرو‌های مسافری چین نشان می‌دهد که در ماه اکتبر، ۵۴ هزار و ۳۹۱ خودروی ساخت چین به فروش رفته است که ۴۰ هزار و ۶۶۶ دستگاه از آن برای صادرات در نظر گرفته شده بود. کارخانه شانگهای به طور کامل متعلق به تسلا بوده و اولین و تنها کارخانه خودرو‌های سواری خارجی در چین است که با سرمایه گذاری مشترک اداره نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

ایلان ماسک باز هم سهام تسلا را فروخت

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل