توزیع کتاب باید عادلانه مطابق نیاز و سلائق هر منطقه باشد


توزیع کتاب باید عادلانه مطابق نیاز و سلائق هر منطقه باشد

اصفهان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در توزیع کتاب باید هدف، تحصیلات، سن و شغل در نظر گرفته شود و در روستا، شهرستان، حاشیه شهر و مرکز شهر توزیع کتاب عدالانه و مطابق نیاز و سلائق باشد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان روز شنبه به نقل از آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار سرپرست و کادر کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به عقب بودن سرانه مطالعه کتاب در ایران، اظهار داشت: به رغم تلاش‌هایی که در راه کتابخوانی انجام می‌شود بازهم عقب هستیم و همیشه رهبر معظم انقلاب نیز بر مطالعه بسیار کتاب تذکر می‌دهند.
وی افزود: فرهنگ انسان با کتاب خواندن بالا می‌رود و همانطور که جسم غذا و هوا را با دهان و بینی دریافت می‌کند، غذای روح هم از چشم و گوش وارد مغز می‌شود و با شنیدن مطالب خوب و خواندن کتاب به مغز می‌رسد.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: آنچه که به انسان رشد می‌دهد گوش و چشم است و اگر کتاب نبود تاریخ بشر مشخص نبود به طورقطع کتاب‌خوانی یک راه رشد است که خداوند وسیله آن را به ما داده است.
وی گفت: افرادی که در حوزه کتاب کار می‌کنند باید خودشان هم اهل مطالعه باشند و حیف است انسان با کتاب مانوس نباشد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه هر نوع کتابی خوانندگان خاص خود را دارد گفت: در توزیع کتاب باید هدف، تحصیلات، سن و شغل در نظر گرفته شود و در روستا، شهرستان، حاشیه شهر و مرکز شهر توزیع کتاب عادلانه و مطابق نیاز و سلائق باشد.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه با کتاب و کتاب‌خانه‌ها باید فرهنگ دینی را به مردم آموخت، گفت: تمام سعی دشمن این است که به هر وسیله ای فرهنگ و دین را از ما بگیرد و کتاب خوب وسیله ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به گزارش فعالیت یک سال گذشته کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان اظهار داشت: در هفته کتاب برنامه سایبان شهر را در دستور کار داریم که ۸۰۰ برنامه در استان اصفهان برگزار می‌شود و موضوعات مختلفی در آن مطرح می‌شود.
امیر هلاکویی افزود: در حوزه توسعه در پنج سال گذشته علی رغم مشکلات اقتصادی توانستیم با همکاری مسوولان و خیران ۵۰ باب کتابخانه در استان افتتاح کنیم این کتابخانه‌ها در شهرهای فاقد کتابخانه تاسیس شد و همچنان ۱۲ شهر فاقد کتابخانه داریم که به دلیل بودجه و کمبود اعتبار امکان تشکیل کتابخانه وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: از این ۵۰ باب کتابخانه ۱۰ باب در ۶ ماه اول سال جاری راه اندازی شد که تا پایان سال ۶ باب دیگر افتتاح می‌شود و نگاه عدالت محوری را در توسعه کتابخانه‌ها داشتیم.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه مشکل گرانی کاغذ و افزایش قیمت کتاب بسیار است، گفت: ما در این راستا از ظرفیت خیران استفاده کردیم و جشنواره نذر کتاب را در استان اصفهان برای اولین بار به افتخار علامه مجلسی نام جشنواره را بحار کتاب انوار دانایی گذاشتیم و در قالب این جشنواره ۵۰۰ هزار جلد به ارزش بالای ۲۰ میلیارد تومان کتاب جذب کردیم که با اختلاف بسیاری رتبه اول تعداد کتاب موجود در کتابخانه‌های استان را کسب کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید