مدارس ابتدایی که برخلاف دستورالعمل ستاد کرونا اقدام به بازگشایی کنند پلمب شوند


مدارس ابتدایی که برخلاف دستورالعمل ستاد کرونا اقدام به بازگشایی کنند پلمب شوند

رئیس شبکه بهداشت خرم‌آباد نسبت به نسبت به بازگشایی مدارس ابتدایی در لرستان هشدار داد.

دکتر عباس آزادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا، مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم باید تا اواسط آذرماه بازگشایی شود.

وی ادامه داد: پیش نیاز این بازگشایی این است که پوشش واکسیناسیون به بالای ۸۰ درصد برسد.

رئیس شبکه بهداشت خرم‌آباد بیان کرد: تاکنون با همکاری آموزش و پرورش مرکز بهداشت و مشارکت اولیاء پوشش دانش آموزان در این دو مقطع به بالای ۸۰ درصد رسیده است و بر این اساس ستاد ملی کرونا دستور به بازگشایی مدارس در مقاطع متوسطه اول و دوم را داده است.

واکسیناسیون دلیلی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست

وی تصریح کرد: این که بالای ۸۰ درصد واکسیناسیون انجام شده دلیلی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست و همچنان باید موازین بهداشتی رعایت شود.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: همچنین به دانشگاه های لرستان، آزاد و علمی کاربردی استان اعلام شده است دانشجویانی که واکسن تزریق نکردند و یا کارت واکسن ندارند به هیچ عنوان برای آنان انتخاب واحدی صورت نگیرد و چنانچه انتخاب واحد انجام می‌شود به صورت مشروط باشد.

رئیس شبکه بهداشت خرم‌آبادخاطرنشان کرد: شرط انتخاب واحد برای دانشجویان این است که به صورت هفتگی تست پی سی آر (pcr) را انجام دهند که البته هزینه آن برعهده دانشجو خواهد بود.

آزادی گفت: هزینه آزاد تست مذکور به صورت آزاد بیش از یک میلیون تومان است و جواب تست را دانشجو باید به دانشگاه ارائه دهد.

این متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: این مهم در اولین روز آذرماه در لرستان اجباریست.

رئیس شبکه بهداشت مرکز استان تصریح کرد: معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزانی که از تزریق واکسن ممانعت کنند مدیران مدارس و روسای دانشگاهها از حضور آنان در مدارس و مراکز آموزش عالی ممانعت کنند.

کودکان مقطع ابتدایی کانون ویروس و ناقل محسوب می شوند

وی با انتقاد از اینکه ستاد ملی کرونا اکیداً دستور داده است مدارس ابتدایی باز نشوند و در سطح شهر خرم آباد شاهد بازگشایی برخی از این مدارس ویژه به ویژه غیر انتفاعی ها هستیم، گفت: بر اساس مکاتباتی که با فرمانداری خرم آباد انجام شده است چنانچه مدارس ابتدایی که برخلاف دستورالعمل ستاد ملی کرونا اقدام به بازگشایی کنند پلمب شوند.

آزادی با بیان اینکه واکسنی که مورد تایید برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال باشد هنوز اعلام نشده و بازگشایی مدارس ابتدایی منوط به این است که مطالعات انجام شده در مورد واکسن ایمن در این گروه سنی و انجام برسد، خاطرنشان کرد: ستاد استانی کرونا نمی‌تواند برخلاف مصوبه ستاد ملی تصمیم بگیرد و این در حالیست که هنوز برای کودکان زیر ۱۲ سال واکسن تزریق نشده است و متاسفانه کودکان مقطع ابتدایی کانون ویروس و ناقل محسوب می شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید