دمای هوای کردستان افزایش می‌یابد


دمای هوای کردستان افزایش می‌یابد

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا تا روز سه شنبه به تدریج دمای هوای استان به طور میانگین چهار تا 6 درجه‌ سانتی گراد افزایش می‌یابد.

خسرو سیف پناهی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته بابارشانی با دمای منفی ۲.۵ درجه سردترین و کامیاران با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند.

وی افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین حالت یک درجه و در گرمترین ساعت ۱۶ درجه سانتی گراد گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته موج بارشی ضعیفی از استان عبور کرد که ۲.۵ میلی متر در سراب شهرک و نیم میلی متر در بیجار بارش را در پی داشت.

وی یادآور شد: از امروز تا روز چهارشنبه وضعیت هوای استان پایدار بوده و بجز افزایش پوشش ابر، غبار محلی و وزش باد در بعدازظهرها پدیده دیگری را شاهد نیستیم.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۴۹ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام