16 میلیارد و 440 میلیون ریال کتاب در آذربایجان‌شرقی فروش رفت


16 میلیارد و 440 میلیون ریال کتاب در آذربایجان‌شرقی فروش رفت

تبریز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 16 میلیارد و 440 میلیون ریال کتاب در طرح پاییزه در این استان فروش رفت.

سیدقاسم ناظمی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح پاییزه کتاب از ۲۹ آبان تا سوم آذر در کتابفروشی های عضو این طرح اجرا شد، افزود: در مدت اجرای این طرح در استان ۲۰ هزار و ۳۵۲ نسخه کتاب فروخته شد.

وی اظهار داشت: در این دوره از طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» اجرا شد و در آن ۶۳ کتابفروشی از استان مشارکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در این دوره ۴۰ کتابفروشی از تبریز و ۲۳ کتابفروشی از شهرستان های مراغه، هشترود، شبستر، مرند، قره‌آغاج، ملکان، عجب‌شیر، بستان‌آباد، میانه، بناب، اسکو، جلفا، اهر و کلیبر مشارکت کردند.

ناظمی، با بیان اینکه کتابفروشی های شایسته از تبریز، کتابفروشی پژوهش از مرند و کتاب شهر تبریز بیشترین فروش را در این طرح داشتند، ادامه داد: سقف مجاز خرید کتاب در این طرح ۳۰۰ هزار تومان و سقف یارانه‌ خرید برای هر خریدار ۶۰ هزار تومان بود.

وی یادآوری کرد: در طرح پاییزه کتاب، خریداران کتاب‌های تالیفی را با یارانه‌ ۲۰ درصدی و کتاب‌های ترجمه‌ای را با یارانه‌ ۱۵ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...