52 هزار جلد کتاب در طرح پاییزه خراسان رضوی فروش رفت


52 هزار جلد کتاب در طرح پاییزه خراسان رضوی فروش رفت

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح ملی و فصلی فروش پاییزه کتاب در این استان 52 هزار و 389 جلد کتاب از طریق کتابفروشی‌های شرکت کننده در این طرح به مبلغ 32 میلیارد و 811 میلیون و 495 هزار ریال به فروش رفت.

به گزارش روز شنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، افشین تحفه گر افزود: بر اساس آمار اعلام شده از سوی خانه کتاب، پرفروش ترین استانها در طرح فصلی فروش کتاب به ترتیب استانهای تهران، خراسان رضوی و اصفهان بودند.

وی ادامه داد: امسال ۱۱۹ کتابفروشی خراسان رضوی در طرح پاییزه فروش کتاب شرکت کردند که از این تعداد ۸۹ کتابفروشی در مشهد و ۳۰ کتابفروشی در دیگر شهرستانهای استان بودند. این استان ۱۲ درصد از کتابفروشی ها و ۱۲ درصد از فروش کل این طرح در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح پاییزه فروش کتاب همزمان با سراسر کشور از ۲۹ آبان تا سوم آذر به مدت پنج روز به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب، ترویج کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی ها با تخفیف ۲۰ درصد اجرا شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر، طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد. در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند در فروش کتاب به خریداران تخفیف دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از این وزارتخانه دریافت کنند.

در این طرح ها کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!