هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به افزایش آلاینده های هوا هشدار داد


هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به افزایش آلاینده های هوا هشدار داد

ارومیه-ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: براساس آخرین الگوهای پیش یابی و با توجه به استقرار الگوهای پایدار جوی در منطقه، پایداری و سکون هوا پیش بینی می شود.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در سراسر استان از اثرات این پدیده از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری است.

وی ادامه داد: به علت کاهش دید و کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروههای حساس لازم است تا شهروندان از رفت و آمدهای غیر ضرور در سطح شهرهای پر جمعیت بپرهیزند.

وی اضافه کرد: اجتناب از فعالیت های ورزشی نیز در سطح شهر و فضاهای باز ضروری است و مدیریت در استفاده بهینه از سوخت و زمان فعالیت واحد های صنعتی نیز باید مورد توجه باشد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ارومیه سردترین شهر استان با دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد بود و مهاباد با مثبت ۱۷ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر لقب گرفت.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است سالانه ۴۰۰ میلیمتر بارندگی در استان ثبت می شود.

سکون و پایداری هوا در ماه های سرد سال موجب می شود تا کیفیت هوای برخی نقاط پرتردد استان کاهش یابد که با بارش باران و وزش باد وضعیت به روال عادی باز می گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه