امام جمعه میاندوآب: علم اندوزی عامل پیشرفت و ترقی همه نسل هاست


امام جمعه میاندوآب: علم اندوزی عامل پیشرفت و ترقی همه نسل هاست

مهاباد- ایرنا- امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه علم عامل پیشرفت و ترقی انسان است، گفت: باید علم اولویت اول دانش‌آموزان برای رسیدن به برتری و قدرتمندی برای حضور در عرصه های مورد نیاز کشور باشد.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده روز شنبه در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی میاندوآب با اشاره به اهمیت علم در عصر کنونی اظهار داشت: اگر انسان دارای علم‌ باشد، قله‌های رفیع برتری را نیز کسب می‌کند.

وی با بیان اینکه علم، دانایی، عقل و معرفت بدون سلامتی امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: سلامتی پیش‌نیاز موفقیت در تمامی مراحل زندگی یک فرد است و باید دانش‌آموزان بدون استثنا ورزش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی همچنین با بیان اینکه جسم سالم از کودکی پایه‌گذاری می‌شود، افزود: باید به مقوله ورزش در مدارس بیشتر اهمیت داده شود و دانش‌آموزان قبل از حضور در کلاس، فعالیت ورزشی انجام دهند.

امام جمعه میاندوآب عنصر بعدی در موفقیت یک فرد را توجه به معنویات دانست و اظهار داشت: در جنگ تحمیلی، رزمندگان اسلام بدون حمایت کشورهای دیگر و داشتن تسلیحات نظامی آنچنانی، در برابر ۴۰ کشور مبارزه کردند که توسل به سلاح معنویت و خداوند متعال عامل موفقیت در این عرصه بود.

امام جمعه میاندوآب: علم اندوزی عامل پیشرفت و ترقی همه نسل هاست

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه اگر دانش‌آموز هم اهل نماز، معنویت و خداجو باشد قدرتمند می‌شود، گفت: آرامش و نشاط از دیگر راه‌های برتری دانش‌آموزان در عرصه علم است و دانش‌آموزان باید در سر کلاس درس مدام از معلم پرس و جو کرده و اطلاعات بیشتری یاد بگیرند.

علم تنها راه قوی شدن کشور است

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این آیین گفت: بسیجی‌ به کسی گفته می‌شود که دل در گرو قرآن، اسلام، وطن و مستضعفان جهان دارد و هرکسی تحت فرماندهی واحد ولایت فقیه در فکر پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور است بسیجی گفته می‌شود.

امام جمعه میاندوآب: علم اندوزی عامل پیشرفت و ترقی همه نسل هاست

سرهنگ حسین فرج‌زاده با بیان اینکه بسیجیان پیش‌آهنگ توسعه کشور و حضور در مواقع حساس نظامی، فرهنگی و همچنین وقوع حوادث غیرمترقبه در عرصه میدان هستند، اظهار داشت: بسیج همیشه آماده خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف است.

وی گفت: راه نجات کشور به تعبیر مقام معظم رهبری قوی شدن است و تنها راه قوی شدن کشور و دوری از فقر، علم، صنعت و تکنولوژی است.

سرهنگ فرج‌زاده افزود: در سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج، رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی هدف‌گذاری شده و لازمه آن نیز مجاهدت، سیاستگذاری و مدیریت علمی‌ کشور است.

اجرای سرود توسط دانش‌آموزان، تجلیل از خانواده‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز میاندوآب از بخش‌های دیگر این آیین بود.

امام جمعه میاندوآب: علم اندوزی عامل پیشرفت و ترقی همه نسل هاست

این یادواره‌ با همکاری بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و اداره آموزش و پرورش میاندوآب برگزار شد.

در طول هشت سال دفاع مقدس میاندوآب ۱۲ فرهنگی و ۱۳۴ دانش‌آموز تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس