حضور ایران در نمایشگاه‌های فرهنگی پاسخ به نیاز مخاطبان خارجی است


حضور ایران در نمایشگاه‌های فرهنگی پاسخ به نیاز مخاطبان خارجی است

تهران- ایرنا- رئیس انتشارات بین‌المللی الهدی به حضور پررنگ این انتشارات در نمایشگاه کتاب سلیمانیه عراق اشاره کرد و گفت: نخبگان، اندیشمندان و اصحاب قلم با مطالعه آثار ایرانی علاوه برارتباط گیری مستمر، گامی مهم و موثر برای خنثی سازی پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی برخواهند داشت.

حجت الاسلام محمد اسدی موحد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تشریح جزئیات و نحوه حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب سلیمانیه عراق، اظهار داشت: خوشبختانه آثار ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه به مانند دیگر نمایشگاه‌های کتاب بغداد و تونس تاثیر بسیار خوب و مفیدی داشت که مورد استقبال اهل فکر، اندیشه و نخبگان کشورها قرار گرفت.

در این نمایشگاه‌ها مقرر شد در سال آینده کتاب‌هایی که در حوزه ادبیات تمدن، تاریخ سیاسی ایران ترجمه و در معرض دید نمایشگاه قرار بگیرد.

معرفی فرهنگ و تمدن نوین ایرانی اسلامی با تولید آثار فرهنگی فاخر

رئیس موسسه فرهنگی و هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به سابقه حضور این انتشارات در نمایشگاه کتاب سلیمانیه عراق ، بغداد ، تونس و ... اشاره کرد و اظهار داشت: موسسه فرهنگی و هنری الهدی براساس رسالت خطیر خود باید با تولید و انتشار آثار ارزشمند و فاخر در قالب ها و استفاده از ابزار مختلف، فرهنگ و تمدن نوین ایرانی – اسلامی را به جهان معرفی و تبیین نماید.

نمایشگاه کتاب عراق و حضور فعال ایران

حضور ایران در نمایشگاه‌های فرهنگی پاسخ به نیاز مخاطبان خارجی است

حجت الاسلام اسدی موحد ادامه داد: کشوری مانند عراق که از نظر فرهنگی و تمدنی مشترکات فراوانی با جمهوری اسلامی ایران دارد نیاز است ما هرچه قوی تر و استوارتر به ویژه با استانهای کُرد نشین عراق ارتباطات فرهنگی برقرار کنیم.

این پژوهشگر امور فرهنگی در عرصه بین‌المللی تاکید کرد: به خوبی می دانیم با حضور کالاهای فرهنگی، آثار فکری و اندیشی ایران می توان حضور فرهنگی خود را قوی تر و استوارتر کنیم.

تاکید بر کیفیت و کمیت آثار در دوره های بعدی نمایشگاهی

وی ابراز امیدواری کرد تا سال آینده با یک آسیب شناسی در کالاهای که در گذشته عرضه شده، در آینده و دوره های بعدی اینگونه نمایشگاهها با کالاها و آثار فرهنگی بیشترو فاخر از لحاظ کیفیت و کمیت بتوانیم در اینگونه نمایشگاهها شرکت کنیم.

حجت الاسلام اسدی موحد در عین حال تصریح کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در اینگونه نمایشگاههای کتاب باعث می شود نخبگان و اندیشمندان، اهالی مطالعه با آثار کشورما آشنا شده وبا ارتباط گیری از طریق کتاب و آثار فکری و علمی گامی مهم واقدامی موثر در پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی برداریم.

کتاب بهترین ساز و کار برای تعریف دیپلماسی فرهنگی

حضور ایران در نمایشگاه‌های فرهنگی پاسخ به نیاز مخاطبان خارجی است

وی خاطرنشان کرد: ایران هراسی یکی از پروژه های استکبار و پشت آن صهیونیست جهانی اسراییل است که با حربه ها و استفاده از ابزار مختلف تلاش دارند چهره واقعی مسلمانان و اسلام را غیر واقعی جلوه دهند از این رو حضور فعال فرهنگی ما با آثار فاخر و ارزشمند ایران در نمایشگاههای کتاب می توانیم با معرفی فرهنگ، هنر و تمدن و فرهنگ نوین ایرانی اسلامی خوش بدرخشیم.

پژوهشگر امور فرهنگی در عرصه بین‌المللی از آنجا که دیپلماسی فرهنگی در درازمدت اثرگذاری مناسبی بر روی ملّت‌ها داراست و در ارتقا درک متقابل میان فرهنگ ها موثر واقع می شود، بنابراین در دنیای امروز بسنده کردن به کاربرد شیوه های گذشته در زمینه دیپلماسی جوابگوی نیازهای کنونی در توسعه روابط با کشورها نمی باشد؛ لذا باید ساز و کارهای جدیدی برای دیپلماسی فرهنگی تعریف شود تا قابلیت ها و توانایی های خویش را در سیستمی متشکل از اهداف دولت، ابزارهای فرهنگی مانند کتاب و انتقال حجم وسیع انتقال اطلاعات به کار گیرد.

به گفته وی، برای اجرای دیپلماسی فرهنگی، راهکارهای زیادی مانند؛ تواید آثار فاخر و ارزشمند، تقویت فعالیت شبکه های اجتماعی در ارائه تصاویر مثبت از جمهوری اسلامی ایران در عرصه صلح دوستی و مبارزه با تروریسم و عدالت طلبی و همچنین تهیه و عرضه محصولات فرهنگی مانند کتاب و تولید آثار محتوایی و همچنین از همه مهمتر می توان به نقش بی بدیل رسانه اشاره کرد.

درخشش ایران در نمایشگاه کتاب تونس

رئیس موسسه فرهنگی ، هنری و انتشارات بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه به برگزاری هفته گذشته نمایشگاه کتاب تونس هم اشاره کرد وافزود: دراین راستا نمایشگاه کتاب تونس توانست با معرفی کتابهای تاریخی، فقهی، فلسفی، معارف، دینی، مذهبی، ادبیات، هنر و... در این رویداد فرهنگی خوش بدرخشد و غرفه جمهوری اسلامی ایران حائز دریافت جوایز شود

به گفته حجت الاسلام اسدی موحد، از طرفی حضور رئیس جمهوری تونس در غرفه جمهوری اسلامی ایران پس از بازدید، نگاه و بررسی آثار شرکت کننده کشورمان در این نمایشگاه، آثار جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه را ستود.

حضور ایران در نمایشگاه‌های فرهنگی پاسخ به نیاز مخاطبان خارجی است

رایزن پیشین فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس، با تشریح وضعیت فرهنگی کشورهای عربی و شمال آفریقا، اظهار داشت: تونس کشوری فرهنگی ست و از یک آزادی ویژه در حوزه فکر و اندیشه برخوردار است حضور ما در این کشور می تواند در مقابله با پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی موثر باشد.

حجت الاسلام اسدی موحد ابراز امیدواری کرد: با ریشه کَن شدن ویروس منحوس کرونا در جهان، فضای جدیدی برای حضور فیزیکی ناشران در حوزه های مختلف به ویژه کودک و نوجوان و ادبیات در نمایشگاه های اینگونه پیدا شود.

به گفته این استاد دانشگاه ، تجربه ثابت کرده برگزاری فیزیکی نمایشگاههای بین المللی کتاب به ویژه حضور چهره به به چهره ناشران و اصحاب قلم در اینگونه نمایشگاههای باعث انتقال بهتر تجربیات و در نتیجه تعاملات بیشتر اهالی قلم خواهد شد.

حضور انتشارات بین المللی الهدی با ۳۱ عنوان کتاب در نمایشگاه اقلیم کردستان عراق

رئیس موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور ایران در سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه اقلیم کردستان عراق، گفت: این موسسه با بیش از ۳۱عنوان کتاب از آثار تولیدی خود به همراه تعدادی از ناشران مطرح کشور در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه اقلیم کردستان عراق حضور پیدا کرده است.

حجت الاسلام اسدی موحد ادامه داد: موسسه انتشارات بین المللی الهدی، در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه، کتابهایی با موضوعات ادبیات داستانی، ایران‌شناسی، آثار و اندیشه های امام راحل (ره) و رهبرمعظم انقلاب و ... عمدتا به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی را برای بازدید علاقه مندان و اصحاب فرهنگ و ادب اقلیم کردستان عراق ارائه کرده که از جمله آثار عرضه شده می توان به کتاب‌های «امام خمینی(ره) و انسان‌سازی» نوشته محمدرضا وصفی، «الفارسیه المبسط للعرب» نوشته روح‌الله‌هادی، «تأثیر الحکم الفارسیه فی الادب العربی» از دکترعیسی العاکوب، نهج العاشعین، انا محمد رسول الله، الفارسی المبسوطه للعرب، جمله ساده فارسی، متون فارسی، نقاشی های انقلاب اسلامی، نوبهار دل و جان، مجموعه زبر الحدید، تاریخ الفن فی الایران، تاریخ ادب الفارسی، المنتخب من تاریخ الایران، حکماء مدرسه اصفهان، قصیده بلاعنوان، المنهج المناظرات الانبیاء عن الامام الصادق (ع)، من ماضی الادب الایرانی و ... اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه از تاریخ تا ششم آذر۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی سلیمانیه عراق در حال برگزاری و میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

در این دوره از نمایشگاه کتاب سلیمانیه، ناشرانی از ۱۵ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، حضور دارند.

خانه کتاب و ادبیات ایران در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه، بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب از ناشران مطرح کشور را در حوزه‌های کودک و نوجوان، ادبیات کلاسیک و معاصر، ادبیات پایداری و دفاع مقدس، شعر، ایران‌شناسی، هنر و مبانی دین و معرفت شناسی در معرض دید عموم قرار علاقه مندان و فرهنگ دوستان اقلیم کردستان عراق قرار داده است.

موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی

موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی در سال ۱۳۶۳ به عنوان یک ناشر بین المللی با هدف ایجادگسترش همکاری های بین المللی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان در عرصه کتاب و سایر محصولات فرهنگی تاسیس و با افتتاح ۷ نمایندگی رسمی در کشورهای افغانستان (کابل)، قرقیزستان (بیشکک)، ترکمنستان (عشق آباد)، انگلستان (لندن)، تاجیکستان (دوشنبه)، آذربایجان (باکو)، عراق (نجف) فعالیت خود را در نقاط مختلف جهان گسترش داد که برخی از این نمایندگی ها تاکنون نیز فعال است. (نمایندگی های بیشکک و کابل)

حضور ایران در نمایشگاه‌های فرهنگی پاسخ به نیاز مخاطبان خارجی است

این موسسه در دوران خدمت خود توانسته بیش از دو هزار عنوان کتاب را در موضوعات مربوط به دین و اندیشه های اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، تاریخ، علوم اجتماعی، فقه، فرهنگ و معارف شیعی به ۴۱ زبان از جمله زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، روسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی، اسپانیولی، یونانی، ترکی استانبولی، ترکی آذری، ارمنی، تائی، تاجیکی، امهری، بلغاری، بنگالی، سواحیلی، اندونزیایی، ترکمنی، قرقیزی، قزاقی، بوسنیایی، صربی، تامیلی، ازبکی، هندی، اردو، پشتو، هوسائی، آلبانیایی، کره ای، تایلندی، ژاپنی، چینی، فیلیپینی، سوئدی، مجاری، گرجی، کرواتی، کردی و عبری منتشر و توزیع کند.

حضور ایران در نمایشگاه‌های فرهنگی پاسخ به نیاز مخاطبان خارجی است

این موسسه همچنین غیر از کتاب، ناشر نشریات بین المللی به زبان های عربی، انگلیسی و اردو با سابقه بیش از سی ساله است که از جمله نشریات تولیدی این موسسه می توان به دو نشریه « الوحده و اکو آو اسلام» ،نشریه شمیم انتخابات به زبان فارسی، انتشار ماهنامه انگلیسی «محجوبه» با محوریت گرامیداشت ارتحال امام(ره)،« نسیم نوروز»، گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دو نشریه به زبان‌ عربی و انگلیسی و... اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس