رشد 100 درصدی صادرات ریلی از سرخس تا فوق العاده جنگی برای 5 استان مرزی


رشد 100 درصدی صادرات ریلی از سرخس تا فوق العاده جنگی برای 5 استان مرزی

استانها - ایرنا - مراکز و دفاتر استانی ایرنا در سراسر کشور امروز شنبه 6 آذر ماه 1400 علاوه بر پوشش خبری و تصویری رویدادهای استانی، نسبت به انتشار گزارش ها و مصاحبه هایی با موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی اقدام کردند که در این گزارش جمع بندی به مهمترین آن اشاره می شود.

به گزارش گروه استانها، امروز دفتر مرکز ایرنا در ارومیه با انتشار گزارشی با عنوان تولیدسالانه ۶۶۶هزار تُن محصول پتروشیمی مسیری برای توسعه آذربایجان‌غربی به بررسی تولید مواد پتروشیمی در این استان پرداخته است. سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی از جمله محورهای این گزارش است.

همچنین از ارومیه امروز خبر رسید تریلر حامل ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان شوط توقیف شد. جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اعلام کرد که با اشراف اطلاعاتی نامحسوس این اقدام انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ماکو نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مرکز ارومیه از تبادل پنج محکوم قضایی بین ایران و ترکیه خبر داد. به گفته این مقام مسئول این محکومان با توافق مسوولان قضایی ایران و ترکیه، برای سپری کردن ادامه محکومیت به زندان‌های کشور خود انتقال یافتند.

شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در واکنش به معرفی یوسف نوری وزیر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ، به خبرنگار دفتر ایرنا در قصرشیرین گفت که او به دلیل سوابق کاری و تجارب کافی آشنایی کامل و اشرافیت لازم بر ساختار این وزارتخانه را دارد. نوری وزیر پیشنهادی را فردی با سابقه در وزارت آموزش و پرورش دانست که توانایی و تجربه کامل برای اداره این وزارتخانه را دارد.

این نماینده مجلس همچنین در آیین بهره برداری از فاز اول طرح جامع گمرک مرز رسمی پرویزخان، گفت که تقویت این مرز رسمی باعث رونق تجارت با عراق و دیگر کشورهای همسایه خواهد شد.

«احمد ذاکری» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران هم در این آیین سهم مرز پرویزخان از صادرات یک میلیارد دلاری به عراق را ۷۰۰میلیون دلار دانست. او گفت: این حجم از صادرات مرز رسمی پرویزخان نشان از تحرک و پویایی این مرز دارد.

امروز ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز با حضور در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، از ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری این شهرستان‌ها بازدید کرد. این خبر را که خبرنگار ایرنا در مرکز تهران مخابره کرده و شهرستان‌های مدنظر وزیر جهاد کشاورزی را ورامین، پیشوا و قرچک اعلام کرده است. در جریان بازدید ساداتی نژاد مسائل و مشکلات مردم این منطقه مورد بررسی قرار گرفت. او در حاشیه این بازدید گفت که دام مازاد و حذفی عشایر به منظور حمایت از این قشر، با قیمت مصوب توسط پشتیبانی امور دام این وزارتخانه خریداری می‌شود.

رشد 100 درصدی صادرات ریلی از سرخس تا فوق العاده جنگی برای 5 استان مرزی

امروز همچنین از مرکز ایرنا در تهران خبر رسید که سفر از این شهر به ۲۲ شهر دیگر کشور نیاز به مجوز تردد دارد. فرهادی فرماندار تهران علت این امر را قرار گرفتن بسیاری از مناطق کشور در وضعیت زرد اعلام کرد.

چمران رییس شورای شهر تهران هم امروز در جریان نخستین نشست هم اندیشی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از نخبگان در مدیریت شهری گفت: مشکلات محیط‌زیست در پایتخت حرف اول را می‌زند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ایجاد مراکز تخلیه نخاله‌های ساختمانی در برخی از شهرستان‌های تهران را ضروری خواند و بر توجه بیشتر به مشکلات محیط زیست پایتخت تاکید کرد.

مرکز ایرنا در زاهدان هم با پوشش خبری نشست ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی که در جمع فرهیختگان و نخبگان اهل سنت سیستان و بلوچستان به سخنرانی پرداخته بود، به نقل از او اعلام کرد که برای فراهم کردن زیرساخت‌ها در هر جایی اعتبار مساوی جواب نمی‌دهد. او خواستاراعتبارات و نگاه ویژه به استان سیستان و بلوچستان شد.

امروز از همدان نیز خبر رسید که مامور انتظامی نهاوند در درگیری با قاچاقچی مسلح موادمخدر به شهادت رسید. به گفته مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری همدان، «مهدی رفیعی» سرباز وظیفه در عملیات مشترک سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروی انتظامی ساعات اولیه بامداد جمعه ۵ آذر به دنبال شناسایی و کشف مخفیگاه یکی از اراذل شرور و توزیع کننده مواد مخدر در شهرستان نهاوند به هویت "امید. ج" به درجه رفیع شهادت نائل شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی هم در گفت و گو با مرکز ایرنا در کرمانشاه، از پرداخت فوق العاده مناطق جنگی به کارکنان لشگری و کشوری استان‌های کرمانشاه، خوزستان، کردستان، ایلام و آذربایجان‌غربی خبر داد.

آتش سوزی نیزارهای اطراف استخرهای ذوب آهن اصفهان بدون خسارت خاموش شد. این عنوان خبری بود که خبرنگار مرکز ایرنا در اصفهان به نقل از مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان منتشر کرد. بی احتیاطی فرد یا افراد ناشناس عامل آتش سوزی نیزارهای حواشی استخرهای این کارخانه بود که با حضور به موقع واحد آتش نشانی بدون خسارت مالی و جانی خاموش شد.

در خبر دیگری از این مرکز، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان به دنبال حوادث روز جمعه پنجم آذر در بستر رودخانه زاینده‌رود در اصفهان تایید کرد که آسیبی به پل‌های تاریخی این شهر وارد نشده است.

رشد 100 درصدی صادرات ریلی از سرخس تا فوق العاده جنگی برای 5 استان مرزی

مرکز ایران در اصفهان همچنین در خبر دیگری به نقل از حسین وحیدا عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان این استان، اعلام کرد که تجمع اعتراضی روز گذشته در اصفهان هیچ ارتباطی با جامعه کشاورزان ندارد و کشاورزان بصورت قانونی پیگیر مطالبات به حق خود هستند.

میرهاشم موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی کشور نیز که میهمان مردم استان مرکزی است، در جریان بازدید از شرکت واگن پارس اراک رفع موانع تولید را سرلوحه راهبردهای تکلیفی دانست و از تلاش تامین اجتماعی در این راستا گفت. او در گفت وگوی اختصاصی با مرکز ایرنا در اراک هم از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور خبر داد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس و نماینده مردم ساری نیز که همراه مدیرعامل تامین اجتماعی کشور در استان مرکزی از واحدهای آذرآب، آلومینیم سازی، واگن پارس و هپکو اراک بازدید کردند از هماهنگی میان مجلس و دولت برای حل مشکلات کارگری سخن گفت و بر رفع موانع تولید و تلاش برای رونق امور صنعت تاکید کرد. وی همچنین اعلام کرد که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که تدابیر ویژه‌ای در این راستا به‌منظور حمایت از این قشر اندیشیده می‌شود.

«محمدحسن آصفری» نماینده مردم اراک هم که همراه مدیرعامل تامین اجتماعی کشور، در استان مرکزی به سر می‌برد از دولت خواست که در توقف واردات واگن و ماشین‌آلات راهسازی قاطع باشد.

همچنین نظری نماینده خلخال‌ و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز که در جلسه شورای اداری استان اردبیل شرکت کرده بود، خواستار توجه مدیران استانی به شهرستان‌های خلخال و کوثر شد. این نماینده بر کاستن فاصله این دو شهرستان با دیگر مناطق استان تاکید کرد.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ هم در گفت وگو با خبرنگار مرکز ایرنا در بجنورد با اشاره به ظرفیت‌های ویژه فرهنگی در استان‌های مختلف عدالت محوری سیاست وزارت ارشاد را در توسعه گروه‌های نمایشی دانست.

رشد 100 درصدی صادرات ریلی از سرخس تا فوق العاده جنگی برای 5 استان مرزی

خبرنگار مرکز ایرنا در تبریز هم در خبری اعلام کرد که مدیرعامل ایران خودرو تبریز از پرداخت مطالبات کارگران این کارخانه تا پایان سال خبر داده است. حاجی زاد تاکید کرده که بسیاری از مسائل مربوط به حوزه منابع انسانی کارخانه حل و فصل شده است.

خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین نیز در خبری که توسط مرکز ایرنا در شهر قزوین منتشر شد گفت که ۱۵۰ سرمایه گذار از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان جذب شده است.

نورالله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در آیین افتتاح صندوق های قرض الحسنه و تعاونی های اشتغالزا هم که به قزوین سفر کرده است، گفت که براساس تفاهم نامه این صندوق با بسیج سازندگی، یک هزار صندوق قرض الحسنه اشتغالزا در سطح کشور تاسیس می‌شود.

رشد 100 درصدی صادرات ریلی از سرخس تا فوق العاده جنگی برای 5 استان مرزی

مرکز ایرنا در ساری هم با انتشار خبری به نقل از مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهی استاندار مازنداران اعلام کرد که نیروگاه زباله‌سوز ساری ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه جدید می‌گیرد. قرار است دولت ۲ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های پسماند این استان تخصیص دهد .

از زنجان هم خبر رسید که باستان شناسان ایرانی و آلمانی به کشفیات جدیدی در زنجان نایل شدند. ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان این کشفیات را مربوط به معدن چهرآباد این استان اعلام کرد. روند کاوش همچنان ادامه دارد.

رشد 100 درصدی صادرات ریلی از سرخس تا فوق العاده جنگی برای 5 استان مرزی

خبرنگاران مرکز بندرعباس که این روزها زلزله گیشان غربی در استان هرمزگان را پوشش می‌دهند در گفت وگو با مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، اعلام کردند که فونداسیون ریزی خانه‌های زلزله زدگان گیشان غربی فین پایان یافت. بر اساس این خبر آوار برداری در ۲ روستای فین بندرعباس پایان یافته است.

این دفتر همچنین به نقل از فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از وجود پشه خطرناک آئدس در بندرعباس خبر داد و گفت که سمپاشی محله به محله علیه این پشه آغاز شده است.

خبرنگار ایرنا در مرکز ایلام هم امروز در خبری به نقل از فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) اعلام کرد که تابلو فرش نماد مقاومت و ایثار سه هزار شهید ایلام تقدیم رهبر معظم انقلاب شد و مورد رضایت ایشان قرار گرفت.

ثبت رکورد رشد ۱۰۰ درصدی صادرات ریلی از سرخس به آسیای مرکزی عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در مشهد در گفت وگو مدیرکل راه‌آهن خراسان اعلام کرد. بر اساس این خبر، ۷۵۱ هزار تن محموله صادراتی توسط ۱۱ هزار و ۹۰۰ دستگاه واگن باری قطار ظرف این مدت از طریق پایانه مرزی سرخس به مقصد کشورهای آسیای میانه بارگیری و صادر شد.

امروز شهردار قم از عدم کارایی لازم مونوریل برای جابه‌جایی مسافر در این شهر خبر داد. وی قیمت بلیت مونوریل از ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان برآورد کرد و آن را فاقد جذابیت دانست.

مرکز ایرنا در اهواز نیز با انتشار گزارش تصویری از بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا، این اقدام را در بیش از ۳۰ روستای بخش چلو اعلام کرد که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان آغاز شده است. گزارش تصویری اقدامات این بنیاد را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به آبادان سفر کرده است در چهارمین دوره هادیان فرهنگی و روایت گری عملیات‌های دریایی دفاع مقدس این شهر تاکید کرد که در هرجا منافع ایران و محور مقاومت درخطر باشد از آن دفاع می‌کنیم.

مرکز ایرنا در شیراز هم با انتشار خبری به نقل از رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا استان فارس اعلام کرد که سرعت انتشار سویه آفریقایی کرونا بسیار بالاست. میراحمدی زاده اعمال محدودیت جدی در تردد، تجمع و قرنطینه افراد مثبت و نظارت جدی بر اجرای این قرنطینه را لازم و ضرور دانست.

در خبر دیگری که شامگاه شنبه از همدان منتشر شد به نقل از معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای، عنوان شد: استفاده از ظرفیت های گسترده بخش خصوصی و غیردولتی در راستای توسعه آموزش های مهارتی و حرفه ای ضروری است.

«علی حسین شهریور» ، اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در تجهیز کارگاه ها و نیز تغییرات در بخش پژوهشی، منابع آموزشی و پایان نامه ها، آموزش به سمت مشاغل جذاب نسل جدید هدایت می شود.

خبرنگار ایرنا مرکز تبریز هم در خبری به نقل از غلامعلی راستی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از صادرات ۸۸۷.۸ میلیون دلاری استان در هفت ماهه امسال خبرداد و گفت: صادرات غیرنفتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافته است.

امروز گروه استانها هم با انتشار گزارشی با عنوان طرح مشکلات از مردم، پیگیری از مسوولان/دولت همچنان پای کار است به بررسی سفرهای استانی مسئولان دولت سیزدهم در هفته گذشته پرداخته و در آن به تشریح اقدامات آنها در این سفرها پرداخته است.

رشد 100 درصدی صادرات ریلی از سرخس تا فوق العاده جنگی برای 5 استان مرزی

این گروه همچنین جمع بندی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: پوشش گسترده واکسیناسیون عمومی در اکثر استان‌ها طی ماه‌های اخیر سبب شده است که امار مربوط به شیوع کرونا در کشور کاهشی شود، به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، قربانیان این ویروس در ۱۰ استان صفر و یا یک شده است.

"اینچه‌برون ظرفیتی بِکر برای پویایی و توسعه اقتصاد گلستان"، "رشد ۸.۴ درصدی اقتصاد قزوین در گرو همکاری بانک‌ها"، "پایتختی کتاب شیراز؛ راه‌های رفته و نرفته"، "جذب ۵۹ هزار میلیارد ریال سرمایه در خراسان جنوبی"، "تسهیلات ودیعه مسکن در گیلان؛ متوقف در ایستگاه اعتبارات" و "سیستان و بلوچستان بازیگر اصلی تجارت با پاکستان است؟ " از جمله دیگر عناوین گزارش هایی است که خبرنگاران ایرنا در مراکز استانی تهیه و منتشر کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس