کارشناسان بهداشتی از 100 مدرسه استان کرمانشاه بازدید کردند


کارشناسان بهداشتی از 100 مدرسه استان کرمانشاه بازدید کردند

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هفته گذشته 24 تیم بهداشتی از 100 مدرسه استان به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازدید کردند.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز شنبه به ایرنا افزود: مدارس بسیار آسیب پذیر هستند و به همین دلیل باید نظارت های بهداشتی در مدارس تشدید شود، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مدارس الزامی است.

وی اظهار داشت: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تشدید گردد و با افردی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی به عمل آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نظارت ها باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد، از مردم استان، معلمان و دانش آموزان درخواست می کنم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک در کاهش زنجیره انتقال بیماری نقش آفرینی نمایند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، موارد تخلف را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان ممکن برای رفع آن اقدام شود.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارس ابتدایی و متوسطه اول از یکم آذرماه امسال به صورت حضوری برگزار می شود.

از مجموع دانش آموزان استان کرمانشاه؛ ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع پیش‌دبستانی، ۱۸۵ هزار در مقطع ابتدایی، ۸۲ هزار و ۳۳۵ نفر در مقطع متوسطه اول و ۷۰ هزار و ۱۹۵ دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، ۳۶۴ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

هم‌اکنون ۲۵۳ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۹ نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۸۸۶ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق