چک لیست نهایی کیف بیمارستانی برای مادر و نوزاد


هفته های آخر بارداری برای خانم های باردار هفته های پر استرسی است که به فکر بدنیا آمدن بچه و شرایط پس از آن میباشند. به جز این مورد کیف بیمارستان اولین چیزی است که باید آماده کنید و زمانی که نوزاد به دنیا آمد شما به بعضی موارد احتیاج خواهید داشت و جمع کردن آن هم از این جهت که نمی­دانید چه چیز هایی قرار است لازم شود استرس زا خواهد بود. بسیاری از...

هفته های آخر بارداری برای خانم های باردار هفته های پر استرسی است که به فکر بدنیا آمدن بچه و شرایط پس از آن میباشند. به جز این مورد کیف بیمارستان اولین چیزی است که باید آماده کنید و زمانی که نوزاد به دنیا آمد شما به بعضی موارد احتیاج خواهید داشت و جمع کردن آن هم از این جهت که نمی­دانید چه چیز هایی قرار است لازم شود استرس زا خواهد بود. بسیاری از خرید های اضافی هم هستند که ممکن است تنها کیف شما را شلوغ کنند و در واقع وجود آنها در کیف بیمارستان نوزاد هیچ اهمیتی ندارد و تنها مقداری از جایی کیف را اشغال خواهند کرد و شما همان گونه که آنها را می برید به همان صورت هم بر می­گردانید.

اگر این اولین بارداری شماست احتمالاً فکر می­کنید که باید چند دست لباس و مقدار زیادی از وسایل نوزاد را با خود به بیمارستان ببرید. اما حقیقتا اینطور نیست. در اینجا قصد داریم تا تمامی مواردی که نوزاد و مادر برای بعد از زایمان به آن احتیاج دارند را در این مقاله بگنجانیم بنابراین اگر نیاز به این مطالب دارید تا انتها با ما همراه باشید.

کیف مادر

نوار بهداشتی، ژل شستشوی مخصوص بانوان، حوله هم در سایز کوچک و هم در سایز بزرگ، مسواک و خمیر دندان( البته اگر تایم زایمان شما طولانی باشد به این موارد احتیاج پیدا خواهید کرد)، شامپو برای دوش گرفتن و همچنین صابون احتیاج خواهید داشت. توجه داشته باشید که تمامی موارد ذکر شده بسته به نوع بیمارستانی است که در آن زایمان خواهید کرد دارد و اگر بیمارستانی که در آن زایمان میکنید امکاناتی مانند اتاق جداگانه و حمام جداگانه ندارد بعضی از این موارد برای شما ضروری نیست.

توصیه ­می­شود از نوار بهداشتی هایی که شبیه به لباس زیر هستند استفاده کنید اما سعی کنید تا از این نوار بهداشتی ها تنها یک بسته تهیه کنید و بیشتر از آن به کارتان نخواهد آمد. داشتن کرم مرطوب کننده و کرمهای ضد حساسیت هم می­تواند برایتان کارآمد باشد.

لباس نوزادی

لباس نوزادی یکی از مهمترین چیزهایی است که باید با خودتان همراه داشته باشید. احتمالا پک های بسته بندی لباس نوزاد را دیده اید که لباس شلوار سرهمی، زیر دکمه، کلاه و دستکش در آن وجود دارد و شما میتوانید پس از جستجوی قیمت ست لباس های نوزادی، موارد مناسب را تهیه کنید و با خود به همراه داشته باشید.

لباس زمستانی

اگر فرزند عزیز شما برای روزهای سرد پاییز و زمستان پا به این دنیای شگفت‌انگیز می‌گذارد، باید لباس‌های بافت نیز به همراه داشته باشید. مدل های متنوع بافتنی نوزادی، از موارد زیبایی است که ساعت‌ها می‌توانید برای خریدش وقت بگذارید و انواعی مانند شنل، پلیور و ژاکت نوزادی را تهیه کنید که در انواع پسرانه و دخترانه وجود دارند.

کیف نوزاد

چک لیست نهایی کیف بیمارستانی برای مادر و نوزاد

اولین نکته که در مورد کیف نوزاد وجود دارد این است که بتوانید از آن هم به صورت دستی و هم به‌صورت دوشی استفاده کنید. از آنجایی که مادر در بسیاری از مواقع باید نوزاد را در آغوش بگیرد کیفی که برای لوازم نوزاد خریداری می‌کنید باید به صورت دوش ای کاربرد داشته باشد. در بسیاری از مواقع هم شما نیاز دارید که کیف را در دستتان بگیرید و اگر کیفی که تهیه میکنید هر دو نوع دسته ها را داشته باشد بسیار میتواند به شما کمک کند.

نکته دیگری که در هنگام خرید کیف نوزاد باید به آن توجه داشته باشید این است که در کیف قسمت های مختلفی برای لوازم مختلف نوزاد تعبیه شده باشد. در واقع یعنی داخل کیف فضاها به صورتی جداسازی شده باشد که مثلاً جای قرار گرفتن لباس از محل قرار گرفتن پوشک و شیر قابل تفکیک باشد. داشتن فضاهای مختلف در یک کیف نوزاد بسیار مهم است تا به راحتی بتوانید هر چیز را در جای خودش قرار دهید و هر چیزی را در زمان کمی پیدا کنید.

نکته دیگری که در مورد کیف های نوزاد باید به آن توجه کنید این است که حتماً از کیف های استفاده کنید که نه بیش از اندازه شل و نه بیش از اندازه محکم باشد. علاوه بر آن شما باید چک لیست موارد ضروری کیف نوزادی را هم از طریق این مطلب یاد بگیرید تا هیچ‌وقت، چیزی از قلم نیفتد و فراموش‌تان نشود.

لوازم بهداشتی

چک لیست نهایی کیف بیمارستانی برای مادر و نوزاد

یکی از اولین چیزهایی که باید به عنوان یک وسیله بهداشتی مورد نیاز برای بیمارستان درون کیفتان قرار دهید کرم های جایگزین پودر بچه هستند. تعداد بسیار زیادی از پزشکان در مورد زیان پودر بچه به اتفاق نظر رسیدند و امروز دیگر پودر بچه چندان برای نوزادان توصیه نمی­شود و در واقع استفاده چندانی ندارد بنابراین باید از یک کرم جایگزین برای آن استفاده کنید.

کرم هایی مانند ب-پنتون و سودوکرم از کرم هایی هستند که میتوانید از آن‌ها درون کیف نوزاد استفاده کنید. ب-پنتون کرمی است که افراد بسیار زیادی از استفاده از آن برای نوزاد رضایت دارند و در واقع این کرم جایگزین بسیار مناسب برای پودر بچه است و به خوبی میتواند مشکلاتی مانند عرق سوز شدن کودک را درمان کند. سودوکرم هم کرم بسیار خوبی برای حل این مشکل است.

نکته مثبت دیگری که در مورد این کرم وجود دارد این است که محصول می‌تواند تمام مشکلات اگزما مانند دیگری که برای نوزادتان به وجود می‌آید را برطرف کند و تمام علائم حساسیتی را درمان کند. چیز دیگری که نباید همراه خودتان ببرید و یا حتی برای نوزاد از آن استفاده کنید انواع دستمال های مرطوب هستند. دستمال های مرطوب احتمال ایجاد حساسیت پوستی در نوزادان را بالا می‌برد و به جای آن به شما توصیه می‌کنیم از پدهای بهداشتی جدیدی که به تازگی وارد بازار شده و برای پاک کردن قسمت های مختلف بدن نوزاد طراحی شده استفاده کنید. این پد ها به صورتی طراحی شده که با زدن آن داخل آب می‌توانید به راحتی آلودگی را از سطح پوست نوزاد پاک کنید.

مورد دیگری که حتما با خودتان باید به همراه ببرید تعدادی پوشک است و این را در نظر داشته باشید که نیازی نیست چندین بسته بزرگ پوشک بخرید چون شما سایز نوزاد خودتان را دقیقاً نمی­دانید بنابراین صبر کنید تا نوزاد به دنیا بیاید و پس از آن پوشک اندازه نوزاد را تهیه کنید.

تمام چیزهایی که برای کیف خودتان و نوزادتان احتیاج دارید در اینجا به آن اشاره شده و شما نیازی ندارید چیزی بیش از این موارد با خودتان به همراه داشته باشید.

نویسنده: سارا اقبالی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مناسبتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید