اقتصاد مقاومتی راهبردی جدی برای توسعه و پیشرفت کشور است


اقتصاد مقاومتی راهبردی جدی برای توسعه و پیشرفت کشور است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه اقتصاد مقاومتی را راهبردی جدی برای توسعه و پیشرفت کشور و استان دانست و از بی توجهی برخی مدیران نسبت به این موضوع انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی اهداف تعیین شده باید به صورت جدی دنبال شود تا آثار و نتایج آن برای همگان ملموس باشد.

وی ادامه داد: موکول کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به آینده و عدم اجرای آن در زمان مقرر باعث عقب ماندن استان از توسعه و پویایی می شود و این مردم هستند که از برخی خدمات محروم می مانند که این موضوع پذیرفتنی نیست.

بازوند تصریح کرد: به عنوان نمونه پروژه های اقتصاد مقاومتی شرکت گاز که طبق برنامه های از پیش تعیین شده هم اکنون باید ۶۶ درصد پیشرفت داشت با ۵۸ درصد دنبال می‌شود، هرچند نباید از کاهش عقب افتادگی گازرسانی به روستاهای استان نسبت به میانگین کشوری از ۳۰ درصد به چهار درصد نیز غافل ماند و این نشان می دهد کارهای خوبی صورت گرفته است.

اتمام جلسه اقتصاد مقاومتی زودتر از زمان مقرر

استاندار کرمانشاه در ادامه و در واکنش به گزارش مدیران چند دستگاه اجرایی استان، ارائه این گزارش های هفتگی را بی ثمر توصیف کرد و گفت: بیان آمار و عملکردها که در راستای اقتصاد مقاومتی نباشد سودی ندارد و تنها موجب اتلاف وقت می شود بنابراین ادامه این جلسه با این شرایط سودی ندارد.

وی همچنین از عدم حضور فرمانداران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به صورت ویدئو کنفرانسی انتقاد کرد و تا صبح فردا ( یکشنبه) به آن ها مهلت داد به صورت مکتوب دلیل عدم حضور خود را اعلام کنند.

بازوند همچنین گلایه خود را از عدم توجه اعضای جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان به مباحث مطرح شده نیز اعلام کرد و گفت: افراد حاضر در جلسه به جای توجه به موضوع و مشارکت در آن و اعلام نظر مشغول چک کردن گوشی های تلفن همراه خود هستند تا عملا حضورشان در این جلسه بی فایده باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به برگزاری اولین جلسه بودجه ۱۴۰۱ استان در روز یکشنبه، گفت: مدیران و مسئولان حاضر در این جلسه یا باید گوشی تلفن همراه خود را خاموش کنند و یا اینکه در صورت مشاهده بی توجهی آن ها به جلسه و مشغول بودن با گوشی از جلسه اخراج خواهند شد.

اقتصاد مقاومتی راهبردی جدی برای توسعه و پیشرفت کشور است

نداشتن یک روزنامه در سطح ملی برای استان یک نقصان است

وی در ادامه و در واکنش به گزارش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه مبنی بر نداشتن یک روزنامه که در سطح کشوری توزیع شود، این موضوع را یک نقصان دانست و از مدیران بانک‌ها خواست در صورت نیاز تسهیلات کم بهره به آن ها اعطا شود.

بازوند همچنین ضمن اینکه از ادارات و دستگاه های اجرایی استان خواست تا خرید نشریات محلی را نیز در دستور کار قرار دهند، گفت: خرید همه نشریات محلی در مقابل هزینه هایی که صورت می‌گیرد چیزی نیست اما در مقابل باعث رونق نشریات استانی می شود.

مدیر ارشد استان در پایان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خواست تا نسبت به کم فروش شدن نشریات محلی و اینکه چرا شهروندان تمایلی برای خرید آن ها را ندارند آسیب شناسی کند.

اقتصاد مقاومتی راهبردی جدی برای توسعه و پیشرفت کشور است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس