حوزه های علمیه می‌توانند جامعه را بر مدار قوت خانواده نگه دارند


حوزه های علمیه می‌توانند جامعه را بر مدار قوت خانواده نگه دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه راهبری جریان بسیجی و تبیین حقیقت به عهده طلاب بسیجی است، گفت: امروز انتظار از حوزه های علمیه این است که با دقت نظر و فهم عمیق مسئله و معضله و مشکلی که پیش آمده، راهکارهای مناسب ارائه بدهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت پور» در همایش بزرگ طلاب و اساتید بسیجی خواهران استان قم که در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه ای است که توسط حضرت امام غرس شد، عنوان کرد: خواهران بسیجی برای تداوم ارزش های انقلاب اسلامی سرمایه هستند.

نگاه دوراندیشانه و اقدام حکیمانه حضرت امام در تشکیل بسیج و میدان دادن به جوانان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: یکی از هنرهای حضرت امام، ایجاد فرصت بود، ایشان ظرفیت های خاموشی روشن کردند و به آنها مجال حضور در میدان ها را داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور افزود: ما هرچه از مبدأ این گشایش ها فاصله می گیریم، به عظمت این نگاه دوراندیشانه و این اقدام حکیمانه امام بیشتر پی می بریم که یکی از آنها بسیج و میدان دادن به جوانان است و یکی دیگر از آنها بازکردن میدان برای حضور عفیفانه و مؤثر خواهران در عرصه های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: بی تردید اگر حضرت امام این میدان را باز نکرده بودند و برای ماندگاری آن تدبیر نفرموده بودند، کار ما برای رسیدن به نقطه ای که امروز در آن به سر می بریم، کاری بسیار سخت و طولانی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: فرصت سازی هایی که حضرت امام درباره جوانان و بانوان انجام دادند، به ویژه در باب زنان برگرفته از رهنمودهای قرآن مجید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: حضرت امام توضیح می دهد جامعه که پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم دست گرفتند، جامعه ای بودکه نسبت به زنان ستم فراوانی می شد، در هفتمین سوره ای که بر پیامبر نازل شد، از زنده به گور کردن دختران یاد کرد، جلو تر که می آییم نسبت به سهم الارث زنان تذکر می دهد، قرآن کریم دست جماعت را گرفت و جامعه زنان را رشد داد.

وی اضافه کرد: خداوند در سوره نحل، کیفیت زندگی را هم نسبت به زن و هم نسبت به مرد در صورت عمل صالح به حیات طیبه تعبیر می‌کند. از همین جا حساب جدایی برای زن و مرد باز کرد و این امر ادامه یافت و فرصت هایی را در سوره های مدینه ایجاد کرد تا اینکه در سوره توبه به نقش اجتماعی زن تربیت شده توسط اسلام اشاره می‌کند، یعنی به زن ولایت داد مثل اینکه به مرد ولایت داده است.

امروز جریان استخفاف اندیشه و باور در دستور کار دشمن است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: حضرت امام فرمودند زنان رهبران ما هستند، امام شعار نمی دادند، بلکه حقیقتی را که دریافت کرده بودند، بر زبان جاری می کردند. امروز هم دشمن روی جوانان و زنان تمرکز کرده است و تلاش می‌کند میدان های فتح شده را از دست ما بگیرد و تلاش دارد که یک یک زنان و دختران و جوانان ما را در چنبره استخفافی قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: امروز جریان استخفاف اندیشه، استخفاف در باور و تغییر کام جوانان و زنان ما در دستور کار دشمن است و انقلاب اسلامی آمد تا نگاه را عوض کند، امروز به شدت این دو جبهه در حال تزاحم و درگیری و مبارزه با هم هستند.

راهبری جریان بسیجی و تبیین حقیقت به عهده طلاب بسیجی است

وی توصیه کرد: شما خواهران در بسیج طلاب و روحانیون باید امام بیست گروه دیگر بسیجی باشید و راهبری این جریان و تبیین حقیقت برای این جریان کار شما است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر از ما حوزویان انتظار جدید و البته بحقی که وظیفه ما بود مطرح کردند. دو سال پیش توفیق تشرف نزد ایشان داشتیم که مسئله تحقق دین را مطرح کردند و اینکه چگونه دین در عرصه زندگی محقق شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: برخی افراد تصور می‌کنند با پاسخ های ساده برای مسائل پیچیده می توان مسئله را حل کرد و در هر امری از واژه های عمومی مانند تقوا، ایمان، احسان و ... استفاده کنیم و راهکار رسیدن به این مقامات را نگوییم، کافی است.

وی تصریح کرد: امروز مسائل کشور بسیار پیچیده شده و جریان استکبار و استخفاف برای هر عملی که انجام می دهد، فلسفه ساخته است و متغیرهایی که مسئله ها را تغییر می دهد و به سرعت تغییر می دهند، بسیار زیاد است، بنابراین نمی توان با راه حل ساده، مسائل پیچیده را حل کرد.

حوزه های علمیه می‌توانند جامعه را بر مدار قوت خانواده نگه دارند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: امروز انتظار از حوزه های علمیه این است که با دقت نظر و فهم عمیق مسئله و معضله و مشکلی که پیش آمده، راهکارهای مناسب ارائه بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهار کرد: برای ما این سوال باقی خواهد ماند که چرا نتوانستیم سی چهل سال از پوشش اسلامی سخن بگوییم و تغییر ایجاد کنیم و این امر را گسترش دهیم. مسئله حجاب و پوشش اگر دقیق فهمیده نشود و زمینه ها و ریشه های آن درست بیان نشود، جواب نخواهد گرفت.

وی عنوان کرد: ما در حوزه های علمیه با محوریت خانواده در عرصه های اجتماعی ورود می کنیم و فعالیت داریم، کانون توجه ما خانواده است و حضرت زهرا علیهاالسلام به عنوان بهترین بسیجی در کانون خانواده و از کانون خانواده در بستر اجتماع حضور به هم می رساند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: خانواده محور اساسی حوزه زن است و زن، کانون مدیریت در خانواده است و دیگر بخش ها به این توانایی ملزم می‌شوند و از اینجا نور و شور می گیرند. امروز دقیقا کیان خانواده مورد تهدید قرار گرفته است و ما در امر ازدواج، فرزند آوری و طلاق با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور تأکید کرد: حوزه های علمیه می‌توانند جامعه را بر مدار قوت خانواده نگه دارند و مانع طلاق و افزایش ازدواج و تحکیم خانواده شوند.

امروز خانواده مسئله ما است و ما به عنوان جریان بسیج مأموریت داریم

وی با بیان اینکه امروز خانواده مسئله ما است و ما به عنوان جریان بسیج مأموریت داریم، گفت: خواهران در دوره پیامبر در مسئله های اجتماعی شرکت کردند، اما در جهادهای پیامبر نهایت ۱۰ تا ۱۸ زن حضور داشتند. آنکه نهضت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم را پیش برد، وجود خانم های معتقد به نظام و دین در کانون خانواده بود که همسران و فرزندان را برای حضور در میدان های سخت تربیت می کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: اگر خانواده تضعیف شود، انقلاب دچار بحران و فراتر از چالش خواهد شد. امید است در حوزه های علمیه خواهران مأموریت های خود را برای حضور در میدان پیدا کنیم و مسائل خانواده و پیرامونی را با مهارت هر چه تمام تر به انجام برسانیم.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش