مردم گلستان در طرح پاییزه هفت هزار جلد کتاب خریدند


مردم گلستان در طرح پاییزه هفت هزار جلد کتاب خریدند

گرگان - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت که اهالی این استان از 17 کتابفروشی مشمول طرح پاییزه کتاب هفت هزار جلد کتاب خریدند.

احمد گلچین شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح پاییزه کتاب که از ۲۹ آبان همزمان با سراسر کشور در ۱۷ کتاب فروشی گلستان شامل ۱۲ کتابفروشی در گرگان، چهار کتابفروشی گنبدکاووس و یک کتابفروشی در کردکوی برپا شده بود ۶ هزار و ۹۳۳ جلد کتاب به فروش رسید.

وی با اشاره به اینکه میزان یارانه خرید برای کتاب‌های تالیفی ۲۰ درصد و برای کتاب‌های ترجمه ۱۵ درصد بود، افزود: ارزش ریالی کتاب‌های به فروش‌رسیده در این طرح چهار میلیارد و هشتصد و چهل و سه میلیون ریال بود.

گلچین ادامه داد: در طرح "پاییزه کتاب ۱۴۰۰" سقف مجاز خرید برای هر نفر سه میلیون ریال بود و علاقمندان با ارائه کد ملی، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را خریداری کردند.

به گزارش ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد که در این طرح کتابفروشی ها می توانند هنگام فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت‌خانه دریافت کنند.

در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

پاییزه کتاب ۱۴۰۰، نوزدهمین دوره از طرح‌های فصلی بود که در شهرهای بزرگ به پایان رسیده و در برخی شهرها تا هشت آذر ماه ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403