بسیجی باید همواره اثرگذار بوده و برای حل مشکلات راهکار ارائه دهد


بسیجی باید همواره اثرگذار بوده و برای حل مشکلات راهکار ارائه دهد

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز گفت: یک بسیجی نمی‌تواند در جایی باشد اما اثربخش نباشد و تنها وظیفه‌ی خود را طرح و بیان مشکلات بداند درحالیکه یک بسیجی باید علاوه بر طرح مشکلات، به حل و گره‌گشایی آنها نیز توجه داشته باشد و در این امر منتظر کسب اجازه از کسی نباشد و خود را موظف بداند تا جایی‌ که می‌تواند در راه حل مشکلات قدمی بردارد.

عادل طاهری در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح ویژگی‌های بسیجیان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم بسیجیان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، همت بلند آنها است و متاسفانه آنچه که در جامعه‌ی ما متداول شده است، نداشتن حس مسئولیت‌پذیری است که عمده‌ی افراد تنها در پی حل و رفع مشکلات خودشان هستند اما همه‌ی همت، فکر و زندگی یک بسیجی باید در مسیر حل مشکلات جامعه بوده و ‌تا جایی که می‌تواند، در جامعه تاثیرگذار باشد.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز ادامه داد: اگر به زندگی امام خمینی(ره) دقت کنیم، متوجه می‌شویم که ایشان فرد بلند همتی بودند که برخلاف آسایش دنیا و خانواده‌ی خویش قیام و کشور را از زیر ستم رژیم شاهنشاهی خارج کردند؛ لذا ما نیز باید به‌عنوان یک بسیجی تا جایی که در توان داریم، با همتی بلند در مسیر رشد و تعالی نظام حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ی کاملی از یک بسیجی بود که با از خود گذشتگی، تمام همت خود را در این راه گذاشته و با ایثارگری از آسایش و رفاه خود گذشت تا کشورخود و حتی مردم همجوار کشورش رشد کنند و شاید زیباترین لحظه برای او نیز کسب موفقیت توسط مردمان کشورش بود.

طاهری گفت: خردورزی و درست اندیشی ویژگی مهم دیگر برای بسیجیان است به‌طوریکه اگر انسان بتواند به‌خوبی عمل کرده و اولویت‌بندی، تقدم و تأخر در امور را تشخیص دهد، نعمت بزرگی نصیبش شده است.اما با توجه به اینکه اکثر ما با این موضوع مشکل داریم، تاکید رهبر انقلاب نسبت به این موضوع بی‌حکمت نیست‌.

وی، خردورزی و درست اندیشی را به معنای پرهیز از شتاب‌زدگی و یادگیری تخصص و توانایی عنوان کرد و افزود: انسان باید به سمت علم، تخصص و توانایی خود برود لذا یک بسیجی باید در زمینه‌ ای که در آن تخصص دارد، دارای فکر، اندیشه و تعقل باشد و این امر همان بصیرت است تا بتوانیم با یک نگاه عمیق و همه جانبه، حقایق را از زیر غبار مسائل نادرست و پیچیدگی‌ها تشخیص دهیم.

وی همچنین گفت: افرادی می‌توانند حقیقت را بفهمند که خوب فکر کنند و لازمه‌ی آن نیز علم و تخصص است که هرچه روی آن کار کنیم، باز هم کم کاری کرده‌ایم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز بیان کرد: نیروی بسیجی باید توانایی اولویت‌گرایی و تخصص گرایی داشته باشد که نمود آن را می‌توان در رفتار، بیان، کلام، مواضع و زمان مواضع رهبر معظم انقلاب دید و حتی کسانی هم که ایشان را قبول ندارند، عمدتا می‌پذیرند که ایشان خردمندانه صحبت کرده و موضع می‌گیرند و بنا به توصیه‌ی ایشان، یک بسیجی باید به‌جا و به‌موقع موضع بگیرد نه بیشتر و نه کمتر.

وی، اعتماد و توکل را از دیگر ویژگی‌های بسیج برشمرد و بیان کرد: نمی‌توان تصور کرد که یک فرد بسیجی باشد اما تقوا و اخلاص نداشته باشد، خداوند متعال بالاتر از همه چیز و بی‌شریک و بی‌همتا است لذا اگر فردی خدا را بزرگتر از همه چیز بداند، جز او به کسی اعتماد نکرده و تنها تکیه گاه او خدا خواهد بود.

وی متذکر شد: عمده مسائل و مشکلاتی که پیش می‌آید به این دلیل است که ما خدا را به‌خوبی نمی‌شناسیم و دین، خدا و اسلام راهی برای امور دنیوی ما شده است.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز، با تاکید بر توجه به زندگینامه شهدا، اظهار کرد: زندگینامه‌ی شهدا سرشار از اعتماد، بندگی و تکیه به خداوند است و هر چیزی هم داشته یا نداشته باشند، باز هم تنها دارایی خود را خدا می‌دانند لذا باید آنها را الگوی خود قرار دهیم.

وی اضافه کرد: یک بسیجی نمی‌تواند در جایی باشد اما اثربخش نباشد و تنها وظیفه‌ی خود را طرح و بیان مشکلات بداند درحالیکه یک بسیجی باید علاوه بر طرح مشکلات، به حل و گره‌گشایی آنها نیز توجه داشته باشد و در این امر منتظر کسب اجازه از کسی نباشد و خود را موظف بداند تا جایی‌ که می‌تواند در راه حل مشکلات قدمی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که یک بسیجی وارد محیطی می‌شود نباید به جای داشتن تاثیر مثبت، خود از فضا تاثیر پذیرفته و متاثر شود چه بسا که تاثیر نابجا و نادرست نیز باشد؛ معنای اثربخشی و مشکل گشایی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای بسیجیان تعریف شده است، صرفا به معنای بیان مشکلات نیست بلکه باید در جهت رفع و گره‌گشایی مشکلات نیز تاثیرگذار باشیم.

طاهری گفت: بسیجی بودن تنها در داشتن یک مدرک و گواهی خلاصه نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از ابزار، خصایص و ویژگی‌هایی است که اگر در کسی ظهور کند، او را افتخار آفرین و عزتمند خواهد کرد اما اگر این خصایص در فردی نباشد و همه‌ی ظواهر او نیز بسیجی باشد، فایده‌ای ندارد لذا اگر مجموعه‌ای از این خصایص و ویژگی‌ها در فردی باشد و او قدمی برای کشور بردارد، حتی اگر مدرک بسیجی بودن نیز نداشته باشد، بازهم بسیجی است و برعکس؛ اگر فردی ظاهرا در بسیج مسئولیتی داشته باشد اما برای کشورش قدمی برندارد، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: از خداوند متعال خواستاریم تا به عظمت روح شهدا و شهید سلیمانی، ذره‌ای از این ویژگی‌ها در ما نمود پیدا کند چرا که بسیجی بودن چیزی جز شیعه راستین اما علی(ع) در نظام مقدس اسلامی نیست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی