فلسفه وجودی بسیج، تبدیل تهدید به فرصت پیشرفت کشور است


فلسفه وجودی بسیج، تبدیل تهدید به فرصت پیشرفت کشور است

تهران- ایرنا- فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: فلسفه وجودی بسیج، تبدیل تهدید دشمن به فرصت پیشرفت و توسعه کشور است، مأموریتی که در طول سال‌های استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به درستی انجام شده است.

سردار حسن حسن‌زاده شامگاه شنبه در همایش فرماندهان پایگاه‌های بسیج که در محل کانون شهدای پاکدشت برگزار شد افزود: مهمترین اصل در تحقق اهداف تشکیل بسیج، شناخت جایگاه این نیروی مردمی است که در تمامی حالات و شرایط، آمادگی خود را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب حفظ کرده است.

وی اظهار داشت: مهمترین فلسفه وجودی بسیج، تبدیل تهدید دشمن به فرصت پیشرفت و توسعه کشور است، برخی تصور می‌کنند که جایگاه بسیج به صدور حکم است در حالی که برخی از افراد با وجود نداشتن کارت بسیج، به دلیل خدمتی که به مردم می‌کنند، از بسیاری افراد بسیجی‌تر می‌باشند.

وی با اشاره به تحقیر همیشه آمریکا در برابر ملت ایران و بسیجیان گفت: مهمترین روز تحقیر آمریکا، ۱۳ آبان سال ۵۸ بود که در آن روز، سفارت آمریکایی که بیش از ۵۵ سال، کشورها از نام او نیز هراس داشتند به دست جوانان ایران تصرف و در اصل، این کشور در برابر عظمت مردم ایران محقر شد.

حسن‌زاده افزود: آمریکا پس از این اقدام تلاش کرد تا با ساماندهی، آموزش نیروهای نظامی و انجام مانورهای مختلف، گروگان‌های خود را آزاد و به کشوری که تازه نظام آن مستقر شده و از ارتش، سپاه و بسیج برخوردار نیست و سازمان مناسبی ندارد، حمله کند، تهدیدی که به خودباورری مردم ایران انجامید و هیمنه آمریکا به طور کامل فروریخت.

وی تصریح کرد: جوان امروز ایرانی، سال‌هاست که فقط اخبار شکست آمریکا در جای جای جهان در مقابله با ایران، حضور در افغانستان و عراق و ایجاد داعش را شنیده و دیگر شکست آمریکا برای جوان ایرانی موضوع تازه‌ و شگفت‌انگیزی نیست.

وی گفت: حقیقت امر این است که فرماندهان گردان‌های بسیج، تحت اوامر فرماندهی فعالیت می‌کنند که نایب امام زمان (عج) است و شما، فرماندهان دوران ظهور امام عصر هستید و باید از این فرصت در راستای تحقق اهداف استقرار اسلام ناب محمدی استفاده نمایید.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: بسیج نیرویی مردمی در دوران ظهور است که باید خود را در عصر امام زمان(عج) تصور کند و جامعه را برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت آماده سازد،آمادگی برای ظهور تنها به خواندن نماز نیست بلکه این آمادگی باید در کل جامعه به وجود آید تا زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

در پایان این مراسم از فرماندهان نمونه معاونت های بسیج ناحیه پاکدشت و فرماندهان نمونه معاونت های بسیج حوزه مقاومت بسیج ۶ امام جعفر صادق (ع) با اهدا لوح تقدیر و هدایا تقدیر شد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول