وحوش پستاندار در مناطق حفاظت شده خلخال سرشماری می‌شود


وحوش پستاندار در مناطق حفاظت شده خلخال سرشماری می‌شود

اردبیل-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از آغاز سرشماری وحوش پستاندار مناطق حفاظت شده خلخال  از 18 آذرماه خبر داد و گفت: با توجه به افزایش اقدامات حفاظتی و مراقبتی، پیش بینی می‌شود جمعیت پستانداران این منطقه امسال افزایش داشته باشد.

به گزارش ایرنا سعید شهند روز یکشنبه در نشست با سرپرست فرمانداری خلخال با اشاره به زیست گونه‌های جانوری نادر در خلخال افزود: برای حفاظت از منطقه حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان با وسعت نزدیک به ۹۰ هزار هکتار سه پاسگاه محیط‌بانی راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: امسال با تلاش‌های صورت گرفته از سوی محیط‌بانان برای پیشگیری از شکار غیر مجاز در مناطق حفاظت شده و آزاد، ۳۰ قبضه سلاح شکاری قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی همچنین به سیاست‌های مراقبتی سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: در دولت جدید بر تلاش سازمان بر ایجاد امنیت غذایی،ارتقای سلامت جامعه ،توسعه طرح‌‍های اقتصادی و زمینه‌سازی برای اشتغال در کنار انجام سایر وظایف سازمانی از جمله افزایش سطح نظارت بر مدیریت پسماند تاکید شده است.

وی گفت: این اداره کل هرگز مخالف توسعه صنعتی استان نیست ولی در عین حال ضمن تلاش برای رفع مشکل واحدهای صنعتی آلاینده در مناطق مختلف، از ادامه فعالیت واحدهای صنعتی آلوده کننده محیط زیست نیز جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: برنامه‌های امسال این اداره کل تلاش برای توسعه اقتصادی و صنعتی این استان با حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی است.

شهند صدور مجوزهای لازم برای ادامه و تسریع عملیات اجرایی پروژه خط آهن اردبیل- میانه، صدور مجوز برای ادامه عملیات اجرایی پروژه دو بانده کردن جاده ارتباطی اردبیل به سرچم و تلاش برای اجرا و ادامه عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی مناطق مختلف این استان را از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل روندتوسعه عمرانی این استان اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پنج شاخصه انرژی، بهداشت و سلامت جامعه، کشاورزی و امنیت غذایی، آب و تنوع زیستی در هر طرح تولیدی باید مدنظر قرار گیرد و اگر در تولید به این سمت نرویم شاهد تبعات جبران‌ناپذیر آن در زندگی خودمان خواهیم بود.

در این نشست مسعود یگانه سرپرست فرمانداری خلخال نیز از تخصیص ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استان به بخش حفاظت از محیط زیست خبر داد و گفت: در صورت نیاز نسبت به افزایش اعتبار اداره حفاظت محیط زیست خلخال کمک خواهیم کرد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویر «سی‌ان‌ان» درباره حادثه اصفهان/ پایگاه هوایی اصفهان آسیبی ندیده است + عکس